Sidor

tisdag 10 augusti 2010

1½ ton sjösten kan göra stor skillnad!

Den förbannade utsidan har varit vårt dåliga samvete läääänge nu och idag blev det äntligen ändring på det.
Kl 07,30 gick maken ut och började rensa, jag kom ut när jag sett till att jag och sonen fått i oss mat. Då hade maken redan rensat bort det värsta ogräset...ni vet sånt som växer och blir typ ½ meter långt och sticks.
Jag började lägga rätt vår gatusten som låg skevt pga hemska rötter från de gamla tujorna som stod där innan. Det tog sin lilla tid, som att lägga ett puzzel nästan. När jag var klar kom leveransen från Flisby, de levererade 1½ ton sjösten.

Japp, sen var det "bara" att rensa bort resten av ogräset, plocka bort ölandsstenen som ligger som kantstenar, lägga ut fiberduk, på med kantstenen igen och sen börja skyffla ut sjöstenen. Rullebören lastades x-antal ggr och efter några timmar var det klart (så när som på att vi ska inhandla de stora krukorna som ska stå där först imorgon).
Imorgon ska vi till Ljungs smideshandel i Hjärup och handla mina krukor, o sen ska de fyllas med en massa fint och färgglatt. Nu kan fanemig inte pensionärerna klaga!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fint det blir!! Ljungs Handel....
I LIKE :-)

/
Anette i HBG

Maribella sa...

INGEN kan klaga - blir ju superfint!!

Nina sa...

Åh, så fint. Så himla kul att få iordning :o)

Kramen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...