Sidor

tisdag 31 augusti 2010

Läkande sömn?


När jag kom hem igår mådde jag inget vidare. Kroppen o skallen kändes tunga och värkande och mitt system var på G att strejka kände jag. Sonen satt och byggde med lego så jag la mig i soffan. Maken kom hem, fixade mat o tvingade mig att äta vilket jag gjorde, sen la jag mig o sov 2½ timme. Maken och sonen åkte iväg på brottningsträning, vilket jag missade helt!

Mådde inte mkt bättre när jag vaknade. Gick upp, åt lite satte mig i soffan där jag somnade efter bara en liten stund. Vaknade igen när boysen kom hem. Drack lite te o sen la jag mig för natten.
Vaknade 07,30......det tog ett tag innan jag kunde orientera mig. Jag har sovit 11½ timme i sträck inatt samt säkert 3-4 timmar igår em/kväll. Trodde sömn skulle vara läkande.....

Kroppen strejkar fortfarande idag och huvudet vill inte som jag. Jag nyser var o varannan minut, ögonen tåras och halsen ömmar.
Tänk, att en "bonnaförkylning" kan däcka en människa så här! Jag skulle åkt hem till en vän idag och kollat på kläder, blir inget av det. Skulle sprungit iformloppet ikväll, blir inget av det. Skulle sjungit med Liljorna senare....inget med det heller.

Istället blir jag hemma o sover lite till.

5 kommentarer:

Lena sa...

KRYA PÅ DIG!!!
Kram Lena

nettan sa...

KLÄDERNA FINNS KVAR OCH LOPPET KAN VI TA NÄSTA ÅR .. SJUNGA KAN DU NÄR SOM HUR DET SEN LÅTER NÄR DU E FÖRKYLD SPELAR INGEN ROLL ... KRYA PÅ DIG ISTÄLLET .. KRAM

Cathrin sa...

Oj oj då låter inget vidare:(

Vila dej så ska du se att du snart är pigg igen.

Krya på dej-kram från Cathrin

ullis sa...

Hoppas du kryar på dig och snart mår bättre igen!

L8 sa...

Krya på dig!!!!
Kramis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...