Sidor

måndag 6 juni 2011

Nypotatis


Idag har jag njuuutit av nypotatis. Maken fick en briljant idé, nämligen att vi skulle ha hemmagjorda köttbullar (min farmors recept) och nypotatis, gräddfil och gräslök. Vansinnigt gott. Jag äter ju inte potatis speciellt ofta, men nypotatis kan man ju nästan äta som godis. Måste erkänna, att jag smög ner några köttbullar till Alice för att få plats till några extra potatisar istället. Oh vad jag njöt!

Idag har det ju varit nationaldagsfirande runt om i både stan och hela landet. Vi tog en tur in till Folkets Park här i Malmö och tog del av barnloppisen där. Massor av människor hade brett ut filtar på gräsmattan där det såldes allt mellan himmel och jord och sonen fick fyndat lite Lasse-Maja böcker, en vattenpistol med tank som man bär på ryggen (absoluta favoritfyndet för endast 20 kr) och själv hittade jag en del fräsiga t-shirtar till honom för härliga 5 och 10 kr st. Sonen var nöjd men tyckte precis som vi andra att det var lite väl varmt att gå inne i parken så vi åkte hem och badade i poolen. Eller rättare sagt maken och sonen badade i poolen. Jag bangade....22 grader är på tok för kallt för mig! Men efter lite lunch så bättrades bonnabrännan på i trädgården genom lite trädgårdsarbete och därefter det jag älskar mest....att få ligga i en solstol med en ljudbok i öronen och bara glassa.
Hur har ni firat nationaldagen?

1 kommentar:

Lena sa...

Jag är inte så förtjust i potatis, inte ens nypotatis... men någon hade säkert gått ner :) Inget nationaldagsfirande alls för mig här, bara kroppsarbete och storkok. Ha en bra dag! Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...