Sidor

fredag 3 juni 2011

Medcoat

Jag har fått chansen att buzza Medcoat ett tablettöverdrag som gör tabletterna lättare att sväljas samt i detta fallet ger med en god smak (citrus). Jag äter ju vitaminer dagligen och har väl inte direkt svårt att svälja dem, men mina järntabletter som jag bara tar en vecka i månaden har jag mkt mkt svårt för.
Igår blev det premiär
 Anvisningarna är lätta att följa
Citrus smak - fräscht!
Det är min multivitamin som ska få ett överdrag.....
Öppna och dra av folien
Tryck i tabletten
Den kommer ut på andra sidan täckt med överdraget
Snurra (jag missade den biten för jag var upptagen med att fotta....)
O vipps...voila!
En citrusdragerad tabeltt.
Var den lättare att svälja? Ja, det var den, den liksom bara slank ner och eftersmaken som vissa vitamintabletter ger (ffa b-vitamin) försvann helt. Kan tänka mig att sträva tabletter tex viss antibiotika som ofta också är rätt stora kan vara lättare att få ner med medcoat.

Finns att köpa på apoteket. Äter du mkt medicin och tycker det är svårt att svälja? Lämna namn och e-mail så kontakta jag dig, jag tänker dela med mig av 5 förpackningar (en karta räcker till 10 tabletter). Men meddela mig SENAST den 7/6 om du vill ha så jag hinner posta dem OCH få din feedback innan kampanjen avslutas. Mitt krav till dig: du ska maila mig din utvärdering och gärna en bild eller två (funkar bra med mobilbilder).

Vill du precis som jag bli en Buzzador och testa olika produkter kostnadsfritt? Klicka då HÄR och anmäl dig du med. 

3 kommentarer:

Lena sa...

Jag låter någon annan testa, jag har inga som helst problem att svälja tabletter. Med en liten klunk vatten sväljer jag 2 omega 3, 1 järn, 1 b12, 1 multivitamin, 1 allergitablett, 1 alvedon och 1 diklofenak på morgonen. På en gång. Kollegan Malin däremot måste dela en Alvedon i 3 bitar eller nått för att kunna svälja, och då ser hon ut som om hon just svalt en hel citron. Skall tipsa henne om dessa överdrag.

Kram i värmen

Mija sa...

Haha, en tablettkondom!

Kati sa...

Tänkte precis som du på antibiotika tabletter... och då framförallt till barn.

Minns själv hur man led..

Kati

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...