Sidor

torsdag 23 juni 2011

En snabbis

Midsommar imorgon, mkt att göra och stå i....tiden räcker inte till.
Vishäftena klara, dukningen klar, handlingen avklarad och nu står muffinsen i ugnen och gräddas. Blir jordgubbsmuffins med vitchoklad frosting till kaffet och suprise till barnen.
Önskar just nu dygnet hade fler timmar....hemmet har inte hunnit städas som jag önskar...men det får duga. Hinner helt enkelt inte så det är inte lönt att oroa sig.
Sonens rum är megarensat och städat och då menar jag MEGA.....5 kassar huttade med massa skit, bråte och annat mög. Mängder undanlagt och sorterat att sälja på loppis (om vi får tummarna loss har de barnloppis i Folkets Park på söndag.....) och till lillkusinerna. Så nu ser där ut så här:




Allt organiserat och sorterat och märkt i fina backar. 5 stora IKEA backar med BARA lego....det är sjuuukt! Dessutom 4 mindre med "tillbehör" till alla diverse byggnationer. Dessutom har han ärvt en himla massa lego från sin pappa och sin farbror anno 1970+. Stor suck! Men men, sonen ÄLSKAR bygga lego så det får vara så.
Nu är första plåten muffins klar och står för att svalna






Imorgon görs frostingen och spritsas strax innan servering. Hoppas hoppas hoppas de är goda. Håll tummarna!
Nu är det snart dags för nästa plåt att tas ut. Tjillevippen!

4 kommentarer:

Evas Pyssel sa...

Oj vad du står i !! Fast det gör jag också. Tog bara en liten paus vid datorn. Här har kokts potatis till morgondagens potatissallad, tsatziki är tillrörd,och jordgubbsmoussen står i frysen . Får dra runt med dammsugaren imorgon.
Ha en toppen midsommarhelg ! Kram Eva

Habibty sa...

Jag vill bara säga att tack vare din vikutmaning tog jag mig ur en dålig spiral av godisätning och för lite träning så det tackar jag för:)Det känns gött!
Önskar dig en glad midsommar och en förövrigt fin sommar!
Kram Nina

Lena sa...

Skall ni ha gäster? Mysigt. Jag har handlat massa godsaker som jag skall mumsa på, och så skall jag hälsa på pappa. Kanske stöter jag på några midsommardansande barn, men jag tror inte det... det brukar inte finns så många sådana utmed den vägen jag skall gå (Änggårdsbergen/Botaniska). Ha det jättemysigt! Kram

L8 sa...

Glad midsommar tjejen!! Hoppas ni får en jättemysig midsommar :)
Kramis till hela familjen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...