Sidor

onsdag 5 januari 2011

Dag 45 - av 45 Ett sista ögonblick

sista ögonblicket innan man bestämmer sig är alltid ambivalent....och något ångestfyllt. Men nu är det bestämt. Det blir en rivstart för mig på det nya året för att chocka igång kroppen och få igång min viktminskning igen som avtannat avsevärt :(
Jag kommer göra upp ett träningsschema och hålla väldigt strikt mathållning, det blir flytande kost till att börja med för att rena systemet och därefter dras det ner på kolhydraterna och proteinerna kommer åter igen i fokus.
När beslutet väl är fattat känns det skönt, det är stunderna innan som är jobbiga. Så dag när jag vaknar efter mitt nattpass sätts det igång. Jag är redo. Hänger du me?

Nu är denna bloggserie avklarad, 45 inlägg med tema på 45 dagar. Kul och annorlunda men det lär dröja innan jag återupprepar det.

4 kommentarer:

Kati sa...

Tack för att vi som läsare har fått följa din bloggutmaning... den har förgyllt vår tillvaro, rört oss och givit leenden.

Både jag och Lena har gjort en liknande utmaning och det känns mer än okej att den är över...

GI... jaja men... hakar på....startade 1 januari med omlagd kost och motion.

Lycka till och ha en bra dag!

Kati

Maggan sa...

Har varit underbart att följa dina inlägg.
Läser ju iallafall, med eller utan bloggutmaning :)
Har pulvrat tillräckligt själv. Man slutar ju aldrig leta efter bra metoder som kan göra underverk!
Måste få tipsa dig om en läsvärd blogg.
proteindieten.blogg.se
Följer sjäöv en GI-variant men detta verkar ju onekligen spännande.

scrapmoster sa...

hahaha, ja utmaningar i all ära men jag vet inte om jag kommer att göra denna. Tänkte det först men nä, den är lite för lång tycker jag FAST det har varit jätteroligt att läsa din. Men så är det ju alltid. Din blogg är bra, tänkvärd, jordnära och gripande.

Och vad gäller träningen...vad är det rent tekniskt egentligen??? hahaha..jag suger verkligen på träningen.

Kramen i

Annika Strandberg sa...

Jag börjar själv på min flytperiod ca 15 januari..inte speciellt spännande men jag behöver bli av med sockerberoendet..eller vanan kanske man ska säga :) kram kram lycka till

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...