Sidor

lördag 1 januari 2011

Dag 41 – av 45 Ett brev till dina föräldrar

Tänk att börja det nya året med ett brev till mamma och pappa.....
Mamma o pappa, jag mår bra. Jag är lycklig och njuter av varje dag jag har med mina pågar o familj. Livet blev inte som jag tänkt mig men det har blivit bra. Jag drömde om att bilda en stor familj, minst 4 barn. Så blev det inte. Ibland kommer den sorgen fortfarande över mig det ska jag inte förneka. Men jag är så oändligt tacksam för det jag har och försöker inte lägga tid och energi på det jag inte har eller kommer få. Nu njuter jag istället av att ha världens underbaraste syskonbarn istället och överlämnar barnafödandet till syster yster.
Jag har klarat av situationer jag aldrig i mitt liv kunde tänka mig skulle finnas i  mitt liv och de har inte knäckt mig utan snarare stärkt mig. Med facit i hand är jag tacksam för detta med. Det var jag ju naturligtvis inte i stunden men nu i efterhand är jag det.
Jag mår bra, även om mina demoner ibland kommer på besök, som en otäck påminnelse om vad som varit och vad som fortfarande finns där i periferin. Kanske bra, för på så sätt påminns jag att aldrig ta något eller någon för givet.
Jag är tacksam för att ni gav mig en bra grund att stå på, även om jag i många fall gör raka motsatsen till vad ni själva skulle gjort, så har ni gett mig modet, styrkan och självförtroendet att våga och gå min egen väg. Envisheten hävdar ingen av er veta var jag fått ifrån....så det återstår att vara ett mysterium ;)

Jag är också evigt tacksam för att ni är så underbara svärföräldrar till min man och fantastiska och kärleksfulla morföräldrar till min son. Han avgudar er och är på god väg att få samma relation till er som jag hade till min älskade farmor som tyvärr inte finns med oss längre. Det är något jag önskar mer än allt för honom, för det är en gåva alla barn borde få uppleva som inga föräldrar kan ge utan endast mor och farföräldrar.
Min son har turen att få uppleva denna gränslösa kärlek från båda hållen, dvs både från er och från min svärmor.
Så även om jag skäller på er att ni skämmer bort min son med saker så är jag tacksam för all tid ni ger honom. Sakerna kommer glömmas bort med tiden, men tiden han får med er kommer han minnas för evigt.
Till sist vill jag säga att jag älskar er och att på nästa resa till andra sida världen så har ert äldsta barnbarn hälsat att han gärna avstår från sina presenter och att ni istället ska köpa massor av parfymer till hans mamma och kanske en och annan väska samt matchande skor i strl 39
Puss puss

4 kommentarer:

scrapmoster sa...

Har egentligen bara en sak att säga: Vackert sagt!

KRamen i

Lena sa...

Å vilket fint brev! Skrattade dock gott åt de sista raderna, undrar om de ger någon utdelning? God fortsättning på det nya året, detta kommer att bli ett toppenår, det känner jag! Kramar från en som kämpar med att läsa ikapp alla bloggar jag följer, det var visst 219 olästa blogginlägg när jag började... bara 91 kvar nu.

Anonym sa...

TACK Katarina!!! för dina vackra ord!!!
Väskor och parfymer älskar även jag så kanske, kanske :):)
Puss och kram mamma

Bella sa...

Så fint! Blirvalldeles rörd...
Kram,

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...