Sidor

måndag 8 juni 2009

GI rätt proteinpulver


Går upp 05,00 nästan varje morgon. Just då är det mkt svårt att äta frukost, så jag har tidigare druckit någon soppa då, främst xtravaganzas. Bra sätt att få i sig lite så tidigt. Sen har jag ätit frukost på jobb någon gång mellan 8,30-09,00 (keso, ägg, bär eller liknande).
Tänkte jag skulle testa GI-viktkolls proteinpulver med mint-choklad smak.

"GI Viktkolls proteinpulver DIET är ett förädlat kaseinprotein . Proteinhalten är mycket hög samtidigt som innehållet av fett och laktos är minimalt. GI Viktkolls DIETs innehåll av kasein ger ett protein som tas upp väldigt långsamt av kroppen. Det gör att kroppen får tillgång till protein (aminosyror) ändå upp till 7-8 timmar efter en drink DIET-protein. Ett långsamt protein som DIET ger en betydligt lägre nivå av hormonet insulin. Insulin är ett hormon som stänger av förbränningen av fett och bör förutom direkt efter träningen hållas på en låg och jämn nivå. Det gör GI Viktkolls DIET till ett utmärkt val under viktminskning. Eftersom det minskar risken för förlust av muskelmassa utan att minska fettförbränningen. En annan fördel Med GI Viktkolls DIET-protein är att kaseinet tack vare sin lite tjockare konsistens ger en bättre mättnadskänsla. Flera studier visar att ett kaseinprotein tack vare sitt långsamma upptag ger en bättre kvävebalans utslaget på 7-8 timmar än ett snabbare protein (ex vassle) efter en enskild måltid.
Det gör DIET till ett perfekt protein innan du går och lägger dig, eftersom du d
å förser kroppen med en jämn ström protein (aminosyror) ända fram till frukosten."

Smaken då man blandat pulvret med vatten är sådär...det blir godare om man tar med mjölk. Då blir det som after 8. Men mättnadskänslan är större än med de andra soppor jag testat. Så det är ju bra.
Återkommer med vidare utvärdering.....
Nu ska ja jobba sista dagen på "min" helg. Ha en bra dag.



PS: har du inte läst intervjun inne hos Tonårsmorsan så gör gärna det! DS

5 kommentarer:

Bella sa...

Ser fram emot din vidare utvärdering av GI-pulvret - är det bra vill jag gärna testa! Kram Bella

Anonym sa...

sv; dom är väldigt bekväma att gå i=)

nina sa...

sv; dom är väldigt bekväma att gå i =)

Pulver sa...

De flesta proteinpulver funkar bättre ihop med mjölk tycker jag.

Anders sa...

GI-Proteinpulver...vad skiljer egentligen detta mot vanliga proteinpulver förutom priset. Jag använder ett whey 80 från nordica fitness, prisvärt och fungerar bra.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...