Sidor

onsdag 17 augusti 2011

Vi laddar för match och testar popcornkrydda

Projektorn är på uppvärming, snart är det match i CL (champions league för er som inte e riktigt me....Lena....): Dinamo Zagreb möter våra himmelsblå pågar i MFF.
Sonen har länge velat prova en ny serie popcorn-kryddor de har tagit in på MAXI, idag slog vi till dagen till ära....
 Fanns i massa smaker bla choklad (!?) och marshmellows, bbq, sourcream & onion och några till. Vi valde ett säkert kort....
 Smakade inte helt fel...man kan nog ösa på bra mer än vi gjorde....men det är bäst att testa sig fram.
Så ja, morötter med dippa till mig, kaffet är på kokning. Snart smäller det! Bäst av allt - vi har tack vare en god vän till oss som har årskort, fått tag på biljetter till hemmamatchen den 23:e. SÅÅÅÅÅ KUL! Tack T!
O tack morfar som ställer upp som barn och hundvakt den kvällen! Sen skadar det inte att han kan se matchen här hemma på storduk....eller hur?!
Nu kör vi så det ryker pågar!
FORZA MALMÖ!!!

4 kommentarer:

Lena sa...

Antar att den "piken" var till mig, tack för förklaringen! :) Jag älskar popcorn, och unnar mig det ibland, som igår på bion t.ex. Dock vet jag inte om jag skulle vilja krydda dem... Hm. Vad innehåller de där kryddorna? Massa kalorier eller andra onyttigheter?

Kram å ha en skön kväll, det bidde ingen simning pga ont i halsen och axeln och pissväder...

Maribella sa...

Popcornkrydda...?? Har jag aldrig sett eller hört om! Men choklad och marshmallows?!?

Synd att det inte gick vägen igår - men det finns fortfarande en chans!!

Kram

Unknown sa...

åh jag testade ett par av de där när de kom till biosalongerna.. helt okej, men inte mer tyckte jag. Men visst hade jag velat testa choklad, bara för att =)

web filter sa...

You have brilliantly explained this corn dish. It's very easy to understand and I have learned a lot from it. Great for sharing such a helpful food material.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...