Sidor

måndag 8 augusti 2011

I väntans tider

Idag kommer barndomsvännen P och hennes make J o deras lilla pyttelilla dotter (dvs inte ens året fyllda) hit från norr (jaaa....Stockholm ligger nästan i norrland). P o jag träffades sommaren 1990 när jag var uppe i Hudiksvall med mina föräldrar o och sedan dess har vi haft kontakt. Superkul!

Jag stryker ett streck över den hemska gårdagen som dock blev bättre efter att jag dragit täcket över huvudet några timmar. När jag kom upp till ytan hade maken bokat biljetter till Cars 2 i 3d som hela familjen var och såg på em. Rolig? Ja sonen skrattade gott och var impad av 3d effekterna. Själv satt jag nästan o somnade.

Kvällen tillbringade jag sen i soffan med en stor balja kaffe (o nej, jag får inga som helst problem med att sova) och lite mera film. Precis vad jag behövde. Som jag skrev igår, jag pekade inte finger åt någon. Så ni som hört av er och undrar om jag menar just er: rannsaka er själva och ert samvete. Är det dåligt så finns det en anledning. Gör något åt saken istället för att bortförklara ert beteende eller vad ni sagt eller inte gjort. Jag är trött på tomma ord och vill se lite mer handling istället.
Nog om det.
Nu (om vädret håller sig, vilket jag tvivlar på) blir det utflykt - samt storstädning.

1 kommentar:

Lena sa...

Gott att höra att dagen slutade bättre än den började. Kul med besök idag!! Ha nu roligt och njut av vännerna och den lilla bebben! Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...