Sidor

lördag 10 juli 2010

La Caravelle

I torsdags var jag och älskade maken på underbara La Caravelle på Limhamn. En restaurang som ger det där lilla extra. Anna som äger stället ger personlig service med glimten i ögat och ett härligt leende. När vi kom hade hon förberett ett bord åt oss, med rosenblad över hela duken. Sååå fint!
Till förrätt blev det vitlöks marinerade chaminjoner. De fullkomligt smälte i munnen.Till huvudrätt åt vi kycklinggryta på vitt vin med räkor och vitlök. Sagolikt! På tok för mkt mat för min lilla mage men maken slickade rent tallriken. Jag älskar när där e gott om grönsaker till maten. O här fick jag både grönsaker och frukt! Mums! Hoppade över potatisen, det var liksom overkill för min del.
Till detta drack vi ett lätt och friskt rödvin, perfekt till den mustiga maten en varm sommardag. Bra tips Anna!
Nästa gång vi går dit skippar jag förrätten och går direkt på huvudrätten. Jag var fortfarande mätt när jag vaknade dagen efter....

Tack Anna för att du hjälpte till att göra vår 10-åriga bröllopsdag ännu finare!
Buziaki i do zobaczenia!

6 kommentarer:

Lena sa...

Ser jättemumsigt ut! Kan förstå att ni njöt! Kram

Annika sa...

naaw så gulligt! Det stället kanske man får prova ngn dag! kram

Åsa sa...

Ser jättegott ut och jag förstår att ni valde stället för att fira.

Ska notera det, när jag raggat upp en date ska jag bjuda honom på mat där. :)

Evas Pyssel sa...

Vilken läcker och fin bröllopsmiddag !!! Underbart med en sådan upplevelse en sådan dag ! Kram Eva

Anonym sa...

Ok, jag är ny här på din blogg. Jag undrar - är du möjligtvis GBopererad? När isåfall? Jag blev nämnligen positivt överraskad när du sa att du tog ett glas rött till. Vad jag förstått ska man inte dricka till maten efter en sån op. Men kanske om det är ett tag sen man gjorde den så att det liksom är ok.
Gillar din blogg.
Kramen Scrapmoster

My Open Source Software Development Blog sa...

Dom har bra mat på La Caravelle. Men stora portioner som sagt var.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...