Sidor

onsdag 15 juli 2009

Så var det klart..........

Matsäcken klar, hunden vallad, sonen utfodrad och även mammsen har fått i sig filmjölk med nötter och bär samt 2 kokta ägg.

Igår var jag ju på shopping med syrran. Hon hade inte hunnit handla till sommarens bröllop. Vi hittade 2 snygga klänningar, en på Sister Point (skitsnygg) och en på New Yorker. Skor fixade hon efter jag åkt.
Mina skor hinner inte komma i tid, fick brev om det igår. Så jävla typiskt. Så nu måste jag bege mig ut o hitta andra. Eftersom jag är queen av skoskav måste jag hinna gå in dem innan bröllopet, annars blir det mindre kul att dansa....
Fick dock inhandlat en halterneck-bh igår på Triumph. Vilken djungel!!! Höll på att bli tokig där inne. Halva kupor, hela kupor, balkonette, push hit o push dit, silikon o byglar. Aaaaaaaah!
Som tur var va tösen i affären mkt hjälpsam och vänlig så till sist hittade jag rätt. Lite vanskligt eftersom halterneck klänningens urringning går rätt djupt. En vanlig bh hade synts.....nu är jag nöjd!
Till sonen hittade vi en underbar kostym på Lindex


Slipsen blev han mest glad för "nu ser jag ut som pappa".


Middag på stan, grillad kyckling med tzatziki och hommus. Pommes valdes bort, extra sallad beställdes. Mums!




Världens sötaste gulleplutt mumsade äggfri hamburgare och flöratade fritt med moster som njöt

Har också bestämt att ha klänningen från Zizzi (bild kommer sen) på bröllopet och klänningen från Kurviga på den stora festen dagen efter.

Maken blev också eckiperad igår. Ny kostym, skjorta och slips. Stiligt värre. Han och svågern tog en egen tripp på stan under kvällen när jag, sonen, syster yster och gulleplutten var här hemma och badade.

Efterrätt. Svalkande, läskande och nyttigt. Syster ysters smarta förslag!

Nu ska jag fylla på morgonkaffet och njuta lite till

5 kommentarer:

Nostalchic sa...

här har du en person som i stort sett alltid får skoskav också. Det är så tråkigt. Hoppas du hittar ett par sköna, snygga skor som du trivs i.

Anonym sa...

Snälla du du kanske skulle kunna hjälpa mig lite?
Jag är nämligen inne på att byta blogg från WP till just blogspot.
Men jag vill ändra layouten,men jag har ingen aning om hur jag kan gör adet?
Tänkte att du kanske kunde?
Om du kanske skulle kunna förklara för mig hur jag byter ut den. :)
Kramar

Anonym sa...

Du kommer att bli så vacker på bröllopet.. för att inte snacka om sonen.. och vilken slips... WOW...

Synd om skorna.. men du hittar säkert ett par ännu finare..

BH djungeln vågar jag mig inte ut i än...

kram Pysis

Tonårsmorsa sa...

Ååååh, tzatziki. Jag ääälskar!! Är det väldigt onyttigt? Du som verkar ha koll på det där! Eller vågar man käka det? Kram och kostymen var ursnygg! Å andra sidan så klär ju allt en skönhet! :-)

Kram hela dan! ♥

Anonym sa...

Men han är verkligen en liten gullbulle!Vilken glimt i ögonen.

:-)
kramas och tar några bitar av frukten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...