Sidor

fredag 6 mars 2009

TGIF

Friday Graphic #52


Fredag, Friday eller Piątek. En vecka sedan jag gick av mitt nattpass med feber och halsont (läs obehandlad halsfluss). Länge sen jag var hemma så länge, sist var det för jag opererats för min cancer.
Gillar inte att vara hemma, blir rastlös, känner mig onyttig.....inte för att jag äter fel eller så, utan för att ja inte orkar göra sånt som måste göras när man har familj, hus o hund. Men men...denna gången har ja ju mest sovit, ibland så mkt som 15-20 timmar/dygn.
Nu börjar jag må bättre, men har fortfarande svårt att prata ordentligt. Läkaren ville jag skulle vara tyst så mkt som möjligt...eftersom infektionen med all sannolikhet trippat vidare till stämmbanden. Detta har både maken och sonen anammat. Haha....tyst och skönt här hemma med andra ord.
Ikväll är det Let's Dance och imorgon Andra Chansen. Måste ju hejja fram Sarah Dawn Finer, för hon ska fan till Globen! Allt annat är liksom otänkbart!

Nu ska jag ladda över nya ljudböcker till mobilen och sen lägga mig i soffan och vila....rösten :)

Va händer hos dig idag?

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ska också heja fram Sarah Dawn Finer i morgon, borde ju gå vidare tycker jag. Ikväll ska vi ha brorsan med familj på middag, ska bli jättekul att bara sitta och prata och äta och dricka gott. Hoppas du får en bra kväll och vila nu rösten ordentligt så du snart blir bättre!

Lena sa...

Hoppas du mår bättre snart!! Tur att talförbudet inte är ett skrivförbud :)
Oj, dags att gå tillbaka till jobbet. Tar längre tid att äta än att pulvra...
Kramar

Anonym sa...

Jobbigt att det inte ger med sig, giller heller inte att vara hemma o vara sjuk men tror att vi i allmänhet är lite dåliga på det och går tillbaka till jobbet för snabbt så ta din tid och vila dig i form :-)

Sarah DF har verkligen en maffig röst och det var en bra låt, gillar inte det nya upplägget med duellerna men får väl se till att rösta imorgon kanske...

Blev verkligen taggad av min promenad igår så jag funderar på om jag inte skall ta mig till gymmet en sväng idag! Ha en bra helg!!!

Anonym sa...

Tar en öl...

Sönderstucken i vänstra armvecket...

CT´n klar....

Humöret är väl som det är...

Bara väntan kvar...

Kram i massor
Pys

Anonym sa...

Hahahahahahhaha vad sa din gubbe då?

Ha en toppen kväll
Kramizzzzzzzzz

Anonym sa...

Krya på dig vännen.... jag hejjar också på Sara imorgon!!!

Kram!

Ludmilla sa...

Här händer inget.
Linnéa har fortfarande inte kommit tillbaka.
Konstigt nog...

Anonym sa...

Mm.. jag äter oxå fel när jag är hemma och går o drar..

Hoppas du får en underbar dag med en massa melodiiiifestival.. hars ett de flesta springa omkring här i stan.. 2a chansen är ju i min hemstad denna vecka.

Kram kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...