Sidor

lördag 14 mars 2009

Lördag, hela dagen


Lördag morgon och jag blev väckt tidigt av sonen som inte tyckte vi skulle sova länge, trots att vi är lediga idag. Jaja, bara att se till att palla sig upp.
Skulle jobbat idag men har bytt tur med en kollega, tack Helen!


Har redan fixat med 2 maskiner tvätt och kört ett varv med dammsugaren, så nu slipper jag tänka mer på det denna helgen.


Putsar klart min hemtenta, har finslipat lite här o lite där. In med nån mer referens, sånt som lärarna gillar. Blir rätt bra tror jag. Måste ha det klart idag för jag jobbar sen söndag-torsdag med uppehåll för skola på onsdag.


Läste en blogg (glömt vilken) som dagligen listade 5 saker som gjorde personen glad. Tänkte försöka göra samma sak. Försöka tänka positivt, inte bara på sånt som är jobbigt....(bilden är omgjord i picnik)
Så dagens 5 saker är:
1. Att jag har rena kläder nu när tvätten är avklarad
2. Att det är melodifestivalen ikväll, final!!! Kul för en schlager freak som mig.
3. Solen skiner
4. Sonens härliga skratt när han byggt klart sitt lilla projekt på datan (nått pedagogiskt spel)
5. Att vara ledig tack vare en kollegas snälla turbyte.

Vad gläds Du åt idag???

Maken skall på öl-provning ikväll med några kollegor på jobb. Själv ska jag naturligtvis kolla på Melodifestivalen! Vad annars?
Vem vinner??? Ingen aning...tidningarna tycker olika, kollegorna säger också helt skilda saker. Känns som det kan gå hur som helst. Men vem hoppas jag på??? Haha....måste jag skriva det, eller vet ni redan? Okej då....Sarah Dawn Finer, vem annars?! Vad tror du?


3 kommentarer:

Anonym sa...

Godmorgon!

Det var inte lite du har hunnit med på morgon, själv så är jag ledig till på tisdag så skööönt.Jag ska oxå se melodifestivalen i kväll.

Kramizzz
annsan

Lena sa...

Godmorgon!
Mina "glädjor" idag:
1. Att jag varit ute och gått en lång promenad.
2. Att jag dammsugat hela lägenheten mycket noggrannt.
3. Att jag stekt biffar på 1,5 kg nötfärs.
4. Att min styvmor och systerson kommer hit idag.
5. Att min katt Nellie i alla fall inte är sämre än igår.

Duger det?
Kram

Anonym sa...

Mina 5 punkter för idag:
1. Det är lördag och jag är ledig
2. Det är lördag vilket betyder jag är ledig imorgon med!
3. Mannen är på herrmiddag ikväll så jag får basa själv över fjärrkontrollen!
4. Pizza till middag!
5. God öl till pizzan!

Känns bra faktiskt om jag får säga det själv.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...