Sidor

tisdag 9 december 2008

De e mkt just nu

Gick av helgen igår, är sååå trött. Strålbehandlingen gör sitt, jobb och hem tar sin del. Sen har jag hemtenta med som jag vill ha klar innan jul så man kan koppla av.
Samtidigt är det snart kalas för lilleman, han fyller 6 år på julafton, men vi har alltid firat honom den 12:e december eftersom han då har namnsdag. Så på fredag är det kalas för familj och vänner, på söndag är det kalas för hans kompisar: 14 vilda 6 åringar kommer på Star Wars kalas!



På fredag är det även Lucia firande i skolan, så tidigt på morgonen ska vi se hur sonen utklädd till pepparkaka sjunger för kung och fosterland! Är glad att han ville vara pepparkaka i år....finns ju färdiga dräkter för det. För 3 år sedan ville han vara julgran......


Just nu känns det lite mkt, orkar inte riktigt. Gick inte på klinikens julfest i år, vilket det blev reaktioner på. Har både fått mail och telesamtal om varför jag inte kom. Några tyckte det var dålig stil "att inte ställa upp för kliniken" andra bara snällt saknade mig på plats.
JAG ORKAR HELT ENKELT INTE! (klickbar länk)
Att välja mellan sonens julmarknad, Lucia firande eller klinikens blöta fester är inte så svårt för mig. För mig är det inget problem att prioritera! Jag och min familj kommer först, jag har ställt upp och ställer upp för kliniken mer än många andra, nån måtta får det vara på eländet.

Idag är jag ledig, har varit ute på långtur med Alice, nu ska jag äta min gröt och sen sätta mig ner och knåpa klart min tenta. Måste bara hitta lite fler litteratur referenser att lägga in i texten så alla lärare blir nöjda och glada.

Ha en bra dag, skriv gärna en rad så jag vet att du varit här!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag läser din blogg!
Jag är dålig på att skriva, men jag läser.

Fy vad de är taskiga de där på jobbet som inte förstår att du har slut på orken! Jag blir inte klok på människor som är så själviska och elaka. Stå på dig vännen. Låt dem inte knäcka dig!

KRAM

Catarina med C

Anonym sa...

Jag fattar inte hur du orkar! Jobbar"kompisarna" skulle jag ge en smäll, de verkar ju helt korkade! Som ovanstående person säger jag "stå på dig". Klart du skall prioritera dig själv och familjen.

Kramar

Anonym sa...

Du gör rätt val som sätter dig och familjen i första rummet!! Det är det som är viktigast just nu och du är fantastisk som orkar!! <3

KRAM

Anonym sa...

Svårt att veta var man ska kommunicera med dig :-) javisst skulle jag kunna ta en påse men det är tänkt att jag ska prova att hålla vikten nu under jul så om jag tar en påse blir det ett bakslag. Hur ska jag göra sen när jag gått ut XV? Då får jag ju inte tag i påsar :-/ näe jag måste försöka hitta på nåt bra kvällsmål som jag gillar. Får nog prata med min hälsocoach för tips. Tack för ditt tips och för din kommentar i min blogg! Kram!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...