Sidor

tisdag 30 december 2008

Sista arbetsdagen för i år - en årskörnika

Är på G till jobb nu, sista gången i år :)
Det ska bli skönt att lägga 2008 bakom mig, hoppas innerligt att 2009 blir ett lugnt år här hemma. Det tycker jag vi har förtjänat! De senaste 2 åren har varit allt annat.

2008 kommer läggas till handlingarna som året då jag miste en av mina bästa vänner. Jag sörjer fortfarande. Året då cancern kom tillbaka och efterföljdes av operation, strålning och en boosterdos cytostatika. Året då ordet kaos är det som bäst kan användas för att beskriva min arbetsplats.......
Men också året då min älskade lille systerson kom till världen och förgyllde våra liv! Året då mitt eget underverk började "skolan" och var stolt som en tupp på uppropet, året då han fyllde 6 år.

Jag ser hoppfullt på 2009 och hoppas av hela mitt hjärta det kommer bli lugnt för mig och min familj.

14 kommentarer:

Lena sa...

Hoppas verkligen att 2009 blir ett bra år för dig. Själv hoppas jag att jag kommer att komma ner till min målvikt, och stanna kvar där. Jag hoppas också att min familj får fortsätta att vara frisk.

Massa kramar

Anonym sa...

Skogstokigt Gott Nytt År till dig från mig

Anonym sa...

Du är en fantastisk människa och jag är så glad att 2008 är ett år då jag upptäckte att du fanns! :) Jag önskar dig och din familj det bästa 2009 som bara går!!

Många kramar
Marie

Anonym sa...

Jag hittade till dig för bara några dagar sedan men läser nu varje dag. Jag önskar dig allt gott och att du får ett fantastiskt 2009!

Kramar, Veronica.

Fru Tattoo sa...

Hej där, jag hoppas också att du får ett lungt och fint år. Nu får det väl räcka med elände eller hur!
Jag är nyfiken på det nya året, min uppsats är klar och den 19 januari börjar jag en ny kurs: "Barn och ungdomar i svåra livssituationer." Vi får också nya barn som blir placerade här. Men mest av allt vill jag resa, fast jag beställde teaterbiljetter till våren i går och det får liva upp om resandet blir omöjliogt nu när huset måste målas om....

Anonym sa...

Du verkar ha haft ett rätt tungt 2008.
Jag hoppas av hela mitt hjärta att ditt 2009 kommer att bli ett riktigt bra år för dig och de dina.

Kram!

Anonym sa...

Men vilket år :(

Har missat mycket av vad som hänt dig pga att din adress försvann.

Hoppas du får ett bättre 2009.

KRAAAAAM

Anonym sa...

GOTT NYTT ÅR!

Hoppa nästa blir ett kanonår för dig och att det lugnar sig lite!

KRAM

Anonym sa...

Blev lite tårta på tårta då ingen skrivit emellan.

ja ja...

Kram igen

Anonym sa...

*smyger in på bloggen*

GOTT NYTT ÅR på dig vännen...

Har sovit till 13.00.. och har nu hämtat sonen.. köpt det sista för kvällen.. disken i blött... och så väntar jag hem maken...

Så klockan 20.30 ikläder jag mig arbetskläderna.. för att gå bort till jobbet.. hemma i morgon bitti... då ska jag sova

Kram i massor Pysis

Anonym sa...

Inte bara du som förlorade en kär vän...det gjorde även jag
Gott Nytt År söta fina starka du, du finns i mina tankar/P

Anonym sa...

Ett riktigt Gott Nytt År till dig! Hoppas att 2009 blir ett kanonår - då allt du företar dig kommer att gå väl!

Anonym sa...

Jag ber för att ditt 2009 ska bli bara kanon!! Det är ni definitvit värda *L*

GOTT NYTT ÅR vännen..

Kramar till er

Anonym sa...

Gott Nytt År Kasienko och mycket hälsa önskar jag dig från hela mitt hjärta.
Buziaczki-Jola

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...