Sidor

söndag 21 augusti 2011

Sista semestersöndagen

Igår stod jag, maken, vännen L och svågern på loppis i Lund. Vi gick upp 04.30 och var i Lund innan tuppen ens tänkt på att klarna strupen.
Vi fick sålt för 1500 kr, mest sonens avlagda kläder och leksaker, men även en hel del av mina kläder. Blåste till tusen men det var kul.
Vi kom hem 13.30, åt snabbt, vilade i 40 minuter sen snabbt in i duschen o försöka göra sin anständig för kvällens kräftskriva och dubbla 40-års fest.
Fördrink hos goda vänner sen partaj.
Kräftorna var goda, pajen (västerbotten o en grönsakspaj) utsökt!
Kvällens partaj var underhållande, roligt och mkt mkt trevligt! Vi kom hem seeent (eller tidigt på morgonen beroende på hur man vill se på det) och mitt huvud påminner mig idag om hur kul jag hade igår.
Imorgon kallar verkligheten igen och det är dags att säga hej till kollegorna igen.
Sonen börjar 3:an vilket han längtar efter! Ja, det kommer bli en bra dag. Det känner jag på mig.

6 kommentarer:

Lena sa...

Å vad gott det ser ut med kräftor. Måste köpa hem några nu när jag inte gått på någon kräftskiva. Fast havskräftor skall det vara, förståss! :)

Mitt besvikna inlägg idag var INTE riktat till någon speciell person, och framför allt inte till dig. Du är ju en av de mycket få som kommenterar mest varje dag.

Kramen!

Habibty sa...

Åh, loppis! Det brukade jag stå på ganska ofta för några år sedan och det är himla skoj! Och de extra pengarn är ju inte fel:)
Hoppas det blir bra nu när du börjar jobba igen.
Kram Nina

kämpa sa...

Mums med kräftor.

Och vilket flyt på loppisen. Det må kännas gött!

påväg... sa...

Hej hej!
Tittar in hos dig då jag hittade din blogg via goolge. Sökte efter viktbloggar. Jag håller själv på att gå ner i vikt just nu med pulvret Slanka.
Vad gör du för att gå ner i vikt?

Kika gärna in hos mig!

KRAM

Helene sa...

Vi var på kräft-skiva i lördags oxå = ))
Va kul med loppis och tjäna ihop lite pengar !!
Ha en fin måndag.
Kram Helene.

Maribella sa...

Loppis och kräftor! Låter som en underbar helg som passerat!
Ha en fin första arbetsdag!
Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...