Sidor

söndag 7 augusti 2011

Neggo

Idag känner jag mig negativ, allt står mig upp i halsen. Regnet bara fortsätter att ösa ner. Jag är less på människor som bara glider genom livet på en räkmacka medan vi andra måste kämpa för varje liten uns av framgång och resten av tiden ta oss fram i motvind och snöstorm.
Jag är inte ute efter att peka finger, idag bara känns det för bra o jag behöver kräka ur mig all frustration. Jag skulle vilja slippa alla träningspass, alla pw all strikt mathållning och bara vara normal. Skulle vilja slippa vara den som håller i alla trådar för sociala tillställningar och istället vara den som "alltid" blir bjuden.
Jag är så innerligt trött på alla glidare, alla som bara tar utan att ge tillbaka.
Det kommer till en gräns när enough is enough. Min gräns är nådd

Jag går o lägger mig igen o lyssnar på det förbenade regnet som vräker ner på den redan vattenmättade gräsmattan som för tillfället mest liknar en gyttjepöl.

6 kommentarer:

Lena sa...

Största kramen. Förstår precis vad du menar. För mig handlar det ju givetvis om alla som lyckas med sin viktminskning. Det känns så jäkla orättvist, medans jag kämpar i värsta motvinden. Hatar också alla måsten (träning osv). Förstår dig. En god bok, en go filt och lite skön musik i örona är vad du behöver. Skit i gräsmattan, den är ju ändå snart täckt av snö (snacka om neggo...) KRAM

Puck sa...

Jag förstår vad du menar, vilka människor du syftar på. Vad de dock saknar är all din livserfarenhet, vilket gör en till en mycket intressantare person! Oftast upplever jag dessa människor som väldigt "tomma" och ytliga, de har dessutom en otroligt skev världsuppfattning. och det är en stor brist hos en människa i mina ögon.
men det betyder inte att man retar sig mindre, och vissa dagar är värre än andra! hoppas morgon-dagen bli bättre!

Sockergrynet sa...

Stor KRAM till dig! Förstår precis vad du menar och ibland måste man säga stopp och bryta ihop! Var lite egoistisk idag, gör något som du mår bra av bara för din skull!!! Sedan reser du dig starkare än någonsin!

<3

Chrissan sa...

Rensa bort energitjuvarna och gå vidare.Kram

Monica sa...

vet vad du menar men bort med energitjuvar , det er bara du som mår sämst av det , Sen tycker jag du er så himla bra och stärk er avundsjuk på dig med alla dessa träningspass och promenader , jag er sååå avundsjuk jag er så avundsjuk ;) på dig , och nu ser jag att du snart nått målet på din viktkurva upp till höger ! DU ÄR SÅ BRA !!♥

Cinderella sa...

Som det redan sagts; bort med energitjuvarna. Ibland är det inte helt lätt att göra sig av med dem, framför allt om de är familj/släkt, men då får man på något vis hitta ett förhållningssätt där man håller dem mentalt ifrån sig.

Att vara dragaren i alla sammanhang är inte kul, för att inte bara hata, så får man ta sig en funderare på vad man vill och inte vill.

Jag hoppas nu att du för allt i världen inte tror att detta är klämkäcka "råd", det är det inte. Jag vet precis vad du menar och har fått fundera en hel del på det också.

Sen detta med att ha övervikt att tas med som är allt annat än lätt, jaa...man ledsnar periodvis. Minst sagt.

Hoppas du känner dig mer på snart igen, ibland får man bara kräkas på tillvaron.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...