Sidor

måndag 22 augusti 2011

Back 2 reality

Måndag den 22 augusti och jag ska återgå i tjänst efter 5 veckors ledighet. Det har varit en annorlunda sommar/semester för oss i och med det dödsfall som inträffade strax efter midsommar. Men vi får vila upp oss så gott vi kan under hösten.
Sonen börjar 3an idag och jag fick nätt och  jämnt följa med för att bära dit alla extra kläder som ska läggas i fritidslådan (ja ni vet inneskor, regnkläder osv). Han hann inte mer än visa sig i korridoren förrän kompisarna mötte upp med glada tillrop och berömmelser för hans nya skolväska (vilket naturligtvis gjorde honom om möjligt ännu gladare). Jag fick ingen puss eller kram, det hade vi kommit överens om innan...."inte på skolan mamma"....utan bara en nätt o jämt märkbar nickning till hejdå innan jag snällt fick bege mig hemåt.

Väl hemma har jag pw med primadonnan och därefter tränat på min power plate. Matlådan är fixad och nu ska mellanmålet intas innan det är dags att sticka till jobb. Står i valet och kvalet om jag ska cykla eller ej.
Det regnar och jag är lagom sugen på att bli blöt....

Imorgon ska maken och jag se på MFF-Dinamo Zagreb på Swedbank Arena tillsammans med goda vänner. Det ska verkligen bli kul och vi ber om ett mirakel! Oavsett kommer det bli en upplevese!
Idag gläds jag åt
  1. Att få uppleva min son börja 3an, en stor lycka för både honom och mig (oss).
  2. Att familjen nu återgår till vardagen med alla dess rutiner och trygghet som den för med sig. 
  3. Att jag kunnat höja nivån på vibrationsträningen - gött!
  4. Att jag i em får träffa mina underbara kollegor efter sommarens ledighet. Vi har säker mkt att prata om!
  5. Att jag är gift med världens bästa man. Finns ingen hellre jag vill tillbringa mitt liv med. Kocham Cie!
Vad gör DIG glad idag?

3 kommentarer:

Sandra sa...

Här börjar också verkligheten idag. makens ledighet är slut och jag ska sköta de tre barnen ensam, hur ska det gå???

Susanne sa...

Hej vännen!
Jag är glad idag för att vädret blev bättre än väntat och för att KAOS kortet av Louise damp ner i brevlådan... Må så gott!!!
Kramizar

Christer sa...

Hur ofta kör du vibrationsträning?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...