Sidor

söndag 1 januari 2012

Magnifik 5-rätters till Nyår

Igår firade vi nyår med och hos goda vänner.
Det bjöds på en FANTASTISK nyårsmeny som bestod av 5 rätter och som tillagades av T som är ägare och kock på Söderbloms Lounge & Grill. Första rätten var ankbröst med en cumberlandsås med syltad rödlök i på en bädd av bladspenat och roccula.
Andra rätten en gudomlig grön sparrissoppa med parmachips. GUDOMLIG!
Varmrätten var röding med färsk riven pepparrot, smörslungade sockerärtor och en potatiskaka med vit tryffel. Fisken smälte i munnen!
Ostbrickan (kommer inte ihåg alla ostar...sorry....)
Efterrätten var en hjortronparfait i chokladkopp med färska hallon och en apelsinsås. Tyvärr orkade jag inte den...men maken uppskattade dubbla portioner.
Till samtliga rätter fick vi serverat väl utvalda viner av S som är sommelier, vilken lyx!
Jag och maken hade ordnat lekar som blev mkt uppskattade och efter tolvslaget, då det smälldes en massa raketer på området, blev det vidare fest och vi var inte hemma förrän 03 på morgonen. Sonen sov till lunch idag och vi har tillbringat dagen i soffan framför tvn, hämtmat och allmänt mys.
Imorgon återgår vi (jag) till vardagen igen men sonen och maken är lediga några dagar till.....
Hoppas ni hade en lika underbar nyårsafton som jag. Att avsluta året med en sådan fantastisk meny och inleda det nya året i sällskap av underbara vänner är inte alla förunnat. Detta kommer bli ett bra år, det har vi bestämt oss för!

5 kommentarer:

Lena sa...

Ni verkar ha haft det väldigt mysigt. Jag var själv men led inte så mycket av det :) Åt din underbara fläskfilé och njöt av den idag med. Fast jag får nog hålla mig borta från folk... det blev en del vitlök :) God fortsättning till dig och din familj!

Sandra sa...

Låter underbart!

anna sa...

Härlig kväll ni haft :)
Mysigt
God fortsättning

Kati sa...

Gott Nytt År!

Kati

Chris_P sa...

Fina ni var!! Eller är :-)

God fortsättning!

Kram Christina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...