Sidor

söndag 8 januari 2012

Maffiamormors ljus och kort

Igår firade vi min katolska maffiamormors 80-års dag.
Uppdraget att fixa kort och ljus faller per automatik på mig, och det fick bli ett med Crafty Individuals stämpel.
Jag sprayade hela kortet med guldspray....I lööööv it!
Och så lite blommor och bling...
Kalaset var jättetrevligt, mormor överlycklig över all uppvaktning av barn, barnbarn och barnbarnsbarn. Maten fantastisk, polska rullader (både ox och kyckling) med fyllda med stark polsk korv, saltgurka och lök och mängder av olika grönsaker som tillbehör, bla kokta - rivna "pikanta" rödbetor. Yummy! Bilder kommer sen.

4 kommentarer:

L8 sa...

I like!!! Det är så läckert när du matchar kortet och ljuset så här.
Hur många hundra ljus har du gjort nu? Du borde ha en liten räknare på din sida så vi kan hålla koll. ;)
Kramis
L8
PS Har du sett mega-ljuset som de fått in på IKEA? Det är gigantiskt och man skulle kunna få med hela historier på dessa ljus... Kostar 129 kronor men tänk vilket häftig grej man skulle kunna göra av dem.

Cinderella sa...

Men så himla duktig du är! Många håller ju på och scrappar men du är ju i en helt annan klass!

Jag ser fram mot bilder och ev recept (?) på den polska maten, speciellt rödbetorna lät intressanta. :)

Sv. Fänkål är inte lätt att gilla, jag tänker oftast att jag inte tycker om det men så överraskas jag ibland av att jag faktiskt gillar det, ffa konsistensen, krispig. :)

Anonym sa...

Du är superduktig! Tänk att ha en egen maffiamormor- så mycket kärlek!

Bilden med dig och Alexander i samma byxor ska du verkligen spara för den var så häftig!

Kram

Maribella sa...

Maffiamormor -vilket härligt smeknamn!!
Fina ljus, som vanligt!!

Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...