Sidor

söndag 31 maj 2009

Skånemässan

Blev överaskad imorse med en härlig ny doft av sonen (tack till maken som ordnade detta!). Därefter kom det upp till förslag att vi skulle åka till Skånemässan som är inne på sin sista dag, så det gjorde vi.

Jag drogs till Paulúns monter och shoppade lite

Müslin äter jag redan, men det har kommit ut nya smaker som inte kommit ut i min affär än, blåbär/vanilj och kakao/russin. Så jag passade på, då fick man en ljudbok eller dvd på köpet :)

Maken och sonen frossade i alla möjliga korvar, choklad och div andra produkter. Jag undvek allt provsmakande. Känner mig väldigt nöjd med detta.
Jag shoppade istället loss i Stämpelfabrikens monter där de hade massa trevliga erbjudande. Rotade runt massa i deras lådor där de hade 50% rabatt på allt....såå kul!



På vägen ut kom det fram en man till mig och gav mig en present och gratulerade mig på Mors Dag. Snacka om att bli överaskad. Ica Maxi gratulerade alla mammor idag med en liten gåva!

Nu är vi hemma och har ätit lunch, rester från igår. Vi grillade salami och pestofyllda kycklingfiléer. Ett recept jag hittade hos Åse men modifierat lite. Till det hade vi hemmagjord coleslaw och tomat o mozarella sallad. Sonen och systersonen fick potatis till.

Nu är det dags för ett dopp i poolen!

7 kommentarer:

dadda sa...

Svar:
Jaa, det är jättehärligt men jag var så varm efteråt att jag var helt yr haha.

Toby sa...

Där var vi igår, jättemycket folk! Vi handlade hur mycket som helst, galet när man tänker efter!

Ha de bäst

annsan_s sa...

Tack så mycket kära du, jag har jobbat så det vart inte mycket morsdagsfirande..Kram

L8 sa...

De där stämplarna med Carpe Diem m fl är så användbara. Jag gillar speciellt de stämplarna som Stämpelfabriken trycker själva och som ingen annan har. Sist kom jag hem med en stämpel där det står:
Glömde inte din födelsedag... Var bara tvungen att få använda denna stämpel! Grattis i efterskott!
Typiskt min humor...hihi
Kanon att få en överraskningspresent också!
Ha en fortsatt trevlig mors dag.
Kram
L8

Therése sa...

Ja, det är verkligen inget kul med vagel :( Kan knappt blinka eller blunda. Spänner hela tiden o värker. Hoppas du får en fin natt :)

Lena sa...

Verkar som du har haft en mysig dag! Mässor är kul, men bra om man kan hålla sig ifrån allt provsmakande. Grattis till det! Starkt gjort. Kram

Mamma Russin sa...

hallåj..
BRAVVO!!! till att stå emot allt provsmak.. strongt gjort!!!

kul med mässor..
har du lust att dela med dig av reeceptet på maten ni år sedan.. kycklingen och salladen?? det lätt hur gott som helst och jag har recept torka nu..;)

KRAM

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...