Sidor

fredag 29 maj 2009

GI Lunch

Sonens önskemål när han kom hem: "Snälla kan jag få spagetti med RIKTIG köttfärssås?!"

O va säger man? Det är väl självklart!

Men mamma fick grönsaksetti :) (mitt påhittade namn men inte recept)

Hyvlat med osthyvel för lite bredare strimlor, kokta i 1 minut i saltat vatten med en skvätt olivolja. Kokar man dem för länge blir de bara mushiga, vilket jag avskyr.


Jag älskar hela champinjoner och har gärna massor i min del av köttfärsen....maken och sonen delar inte min passion så jag gör grundsatsen till allihopa, tar undan min del och häller i mängder :) Härligt med GI-lunch!
Nu har sonen däckat i sin pappas säng....inte för att han är trött, nej nej...han ville bara vila ögonen!

3 kommentarer:

L8 sa...

Åh, så mysigt att få hem sonen!! Det ser riktigt mumsigt ut. Ha en riktigt mysig familjehelg!!
Kram
L8

Lena sa...

Å vad gott det ser ut. Är det squash? Vet du om det går att tillaga och sedan frysa, eller blir det äckligt då?

Mys på! Kramar

Mamma Russin sa...

hej hej..
oj så gott det såg ut.. vad är det mer än gurka och morötter?? den gula??
hoppas du har det fint och myser med lill pojken..
kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...