Sidor

tisdag 12 maj 2009

Nu e jag förbannad

Har precis kommit hem från sonens skola och som ni ser i rubriken är jag förbannad. Här har jag fått höra av lärarna att sonen inte kan koncentrera sig, han kan inte sitta stilla, att han är för ivrig att svara på frågor o hela tiden räcker upp handen (detta INTE sagt i positiv bemärkelse) och att han skriker när han blir arg istället för att prata.
Idag observerar jag följande: under samlingen är det INGET barn som sitter stilla, alla är lite här o lite där. Det pratas i mun och kivas. Till sonens fördel kan sägas att han i alla fall satt på sin plats under hela samlingen, räckte upp handen när han ville svara eller prata istället för som vissa skrika rätt ut. Sen slutar han lyssna efter ett tag och börjar filosofera för sig själv, men i all ärlighet kom jag på mig själv med detsamma.....för vilket jävla liv där va?!
När sonen sen sitter och gör de uppgifter som står på agendan, nämligen att rita teckning till en som fyller år tillåts vissa springa runt och ingen säger till. När man är klar med sin teckning och lämnat in denna ska man ta fram extra uppgifter ur sin låda och göra färdigt dessa. Detta gör sonen och sitter och räknar och färglägger i lugn och ro. Då kommer grabben som tillåts göra hur han vill och drämmer en kudde i skallen på honom. Men va faaaan! Sonen skriker till och vem blir tillsagd?! JO MIN SON!!!
Samma påg går runt o larmar var o vartannat barn i huvet med samma kudde och det blir mer och mer oro i lägret. Jag och sonen +3 flickor börjar spela ett spel (det är fri lek) och har jätte trevligt. Då kommer grabben igen och är på väg att slå till sonen, varpå denna mamma får nog. Först när fröknarna hör att jag höjer rösten DÅ kommer de bort och säger ifrån.
När allt detta utspelats är klockan bara 09,30 och skolan börjar 08,20

Är det MIN son det är fel på?! Ja....det är så det heter hos dessa pedagoger. Jag är så arg så ni anar inte. Nu ska jag bara lugna ner mig så jag på ett så konstruktivt sätt som möjligt kan skriva ner mina tankar för vi ska ha utvärderingsmöte på fredag med rektorn. Jag och maken har EN HEL DEL att ta upp ska ni veta. En hel del!
Tur jag började dagen med en stadig protein shake och 2 GI-muffins. Nu ska jag få i mig lite lunch bestående av rester från gårdagens lammfärsbiffar, lite mozzarella och avokado sallad.

Peace Out!


Ps: för er som tror att jag inte är fullt medveten om att min son är en lika god kolsupare som alla andra vill jag påpeka att jag har full koll på att han visst är det. Han kan vara femjävlig! Men i detta fallet är det något HELT annat vi pratar om Ds

13 kommentarer:

Anonym sa...

Lugn och fin nu....

Detta var ju liknande när jag var på besök hos sonen när han gick i F-klass... och en av eleverna sa att han hatade fröken iför alla de andra... jag tappade hakan totalt..

För fröken gjorde inget åt detta...

Kram Pys

Malin sa...

Jag skulle reagera precis som dig. Visserligen har jag inga barn men jag har sett min bror fått lida igenom samma sak hela sitt liv. Visst min bror var lite vild när han gick i skolan men han fick alltid skäll för ALLT. Även när han inte ens hade varit i närheten. O lärarna gjorde inget annat än gnällde på min bror.

Hoppas ni får något vettigt ut från mötet med rektorn.

Kram

Daniel sa...

Synd att det ska brista

Barn e ju barn, vissa e livligare än andra. Stå på dej och hoppas du får upprättelse.

(du har en medryckande å engagerande blogg. Du har en ny läsare!)

SuburbiaLiving sa...

Absolut att du är förbannad. Vilka mesiga "pedagoger" föresten. Vad skönt att Ni har möte mer rektorn på Fredag, Bra att få ta upp dessa saker innan det går för långt.

HEJA DIG!!

S sa...

Usch vad det är jobbigt med skolstrul, jag hoppas att det ordnar sig för er1

Kamilla sa...

*GGGGGGGAAAaaaah* jag nästan kokar över när jag läser!!!
HUR KAN DET FÅ VARA SÅ???
Jag har jobbat på förskola typ forever och läser nu till förskollärare och jag blir så ARG så jag kokar, hur kan detta undgå pedagogerna???

Bah, tur att du fick se den andra sidan av myntet...
Så har du lite kött på benen iför nästa samtal!
Kram kram

Anonym sa...

Jag hade varit vansinnig! Men som du säger framföra det på ett lungt och konstruktivt sätt är det bästa.

Lycka till och låt dem vet att de gör fel Kram

Eva sa...

Nog vet vi, precis som du skriver, att våra söner är lika goda kolsupare själva många gånger men när de blir orättvist behandlade då blir vi förbannade.

Så är det bara.

Att skriva ner tankar, åsikter, funderingar och frågor är JÄTTEBRA.
*nickar*
Då klarar man, oftast, av att hålla sig till ämnet utan att tappa allt för många trådar och viktiga saker vid ett konkret möte.

Åsa sa...

Men det här är väl på ett sätt en stjärnklar grej att alla yrkeskårer ska få beröm för sitt sätt att vara yrkesmänniskor och även få kritik för detsamma!

Jag tycker du ska konfrontera läraren! Du har styrkan, nyanserna och helheten. Få läraren att se det som du ser. Jag har följt dig ett tag och utan att veta vad det handlar om så har jag fått en uppfattning om att du är bekymrad över din son kontra skolan. Tycker inte du ska behöva vara det.

Hoppas det reder ut sig!

Ingela sa...

Förstår dig vännen... Jag hade säkert blivit minst lika arg!

Hoppas att det ordnar sig!!

Kramar fårn mig!

Therése sa...

Fy fasen, jävla nötter :S

Tonårsmorsa sa...

Stå på dig! Och sonen!!

Lena sa...

Galningar!! Skriv ner allt du vill ha sagt, vad som sades och vad fröknarna/sonen gjorde och presentera det på ett lugnt sätt. Håller på dig!!

Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...