Sidor

söndag 16 augusti 2009

Malmöfestivalen

Malmöfestivalen är i full gång och vi ska dit idag för sonens favoriter Star Pilots mfl (Markoolio, EMD och Måns Z) uppträder idag på Stortorget för alla barn.
Efteråt blir det hem för att se på friidrotts VM från Berlin, 100 meters finalen ikväll är ju helt klart spännande!

Bigosen är klar och för er som undrade så är det en surkålsgryta med polska kabanossy (eller annan stark korv) fläsk bog, morötter, lök , vitlök, salt, peppar och för vår del katrinplommon (andra har äpple o vin) som puttrar i minst 3 dagar så köttet är riktigt mört och fint. Själv äter jag inte bigos, men lagar den gärna för maken, min pappa och numera även min svåger älskar det. Sen brukar inte pågarna på jobb va sena att hugga i när ja tar med mig en gryta dit :)

O snart är det dags att visa upp resultatet av detta


Peace Out!

7 kommentarer:

Lena sa...

Du kan väl maila lite till mig sen när jag börjar äta igen?? :) Nä, skämt åsido, det hade varit kul att smaka något typiskt polskt. Det skall bli spännande att se vad du skapar av det du visade på bilden!! Kram

L8 sa...

Ska bli skogstokigt kul att se vad du skapar...hihi
Kram
L8

Anonym sa...

Di har biffstek.. ja, med lök (Thiffany Persson, Staffanstorp när hon är på Malmöfestivalen)..

Så fort jag hör ordet Malmöfestival så kommer jag att tänka på denna replik...

kram i massor
Pysis

annsan_s sa...

Hahahaha visst är den. Kram

Anonym sa...

Bigos... låter spännande. ler. Har aldrig smakat surkål faktiskt. Ååh, så fin du var på bröllopet!! Ja, ni var fina allihop. Verkade vara en fantastisk stämning - precis så som det ska vara. Vi hörs igen! Kram P

katarina sa...

Ska bli kl att få se vad du skapade fram. Hoppas att de blev näjda med artisernas uppträdanden. Hoppas att ni får en bra start på den nya veckan. *vink*

Rebecca sa...

tack så mycket :) Gud vad det ser roligt ut :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...