Sidor

torsdag 9 september 2010

Sinnesro - att gilla läget?

Ibland måst jag påminna mig själv om följande kloka ord. Idag är en sådan dag

Acceptans är nyckeln, nyckeln till sinnesro. Att gilla läget är ett uttryck som jag ofta får höra, men man behöver inte gilla läget. Dock kan man ibland behöva acceptera läget och förlika sig med faktumet att situationen är som den är. Det är ett val man gör, valet är acceptans - men inte gillande. Man kan också välja att inte acceptera läget, fastän det inte är påverkbart. Då kommer en tärande frustration och ilska växa inom en....till ingen nytta.
Så idag....infinner sig sinnesron........

5 kommentarer:

Lena sa...

Sinnesrobönen är mycket bra. Den tål att tänkas på ibland :) Hoppas du får en bra dag! Kramar

Sockergrynet sa...

Tack för de orden.... I dag behövde jag dem och jag lånar med mig dem! <3

Lotusblommans vardag sa...

Så sant! Här och NU... Gör vad du kan för att må bra i den situation som just nu är... En dag i taget.
Inte alltid så lätt som det låter. Men väl värt det när man lyckas :)
Ha en bra dag!

Helene sa...

Bra och tänkvärt !!
Ha en fin dag.
Kram Helene.

Åsa sa...

Jag känner igen mycket av det du skriver, inte på grund av vikt, men av andra orsaker. Just att så många år gått när jag avstått från så mycket av fel orsaker.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...