Sidor

söndag 12 september 2010

Recept på allt-i-ett-panna


För er som vill hitta olika variationer på detta googla bara allt-i-ett-panna så får ni upp massa förslag. Jag modifierade om mitt recept (som jag alltid gör) men eftersom flera av er ville ha mitt recept så kommer det här:


4 pers

4 kycklingfiléer

3 st potatisar (stora)

4 st morötter

1 stpalsternacka

1/4 kolrot


Sås:

1 pkt Milda matlagningsgrädde 4% (500ml)

2 dl soyamjölk

1 buljongtärning - grönsak

1 buljontärning - kyckling


Skiva samtliga grönsaker och varva dem i en braspanna (långpanna heter det väl i resten av landet). Krydda med örter mellan lagren. Jag tog basilika och oregano - det var vad som fanns hemma.

Koka upp såsen och häll över. Lägg över folie och in i ugnen ca 15 minuter på 200 grader.

Under tiden förbereder du kycklingen. Jag brukar alltid dela dem på mitten så de blir tunnare...

Krydda med paprika pulver, aromat, svartpeppar och vitlökspulver (den färska var slut) samt samma örter som ovan.

Lägg sedan kycklingen ovan på rotfrukterna och sätt in i ugnen utan folie i ca 30-40 minuter. De sista 5 minuterna tog jag på grillen så det blev lite krispigt.


Det var allt! Super enkelt. Det sköter sig själv och var försvinnande gott. Kompletterade med vitlöksfrästa champinjorner och hericot vertes. MUMS!

Imorgon gör jag en allt-i-ett-panna à la köttfärslimpa. Återkommer med resultatet!

1 kommentar:

Anonym sa...

Måste definitivt provas. Tack!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...