Sidor

fredag 10 september 2010

Himmagjorda knäckebröd

Fick en fråga (tror det var Stina som undrade) om hur jag gör mina egna knäckemackor. Hittade ett recept för ett tag sedan, kommer tyvärr inte ihåg var....men det är vansinnigt gott och SUPERENKELT att göra!
Här kommer receptet:

1 plåt
2dl majsmjöl
1dl solrösfrön
1dl semamfrön
½ dl linfrön
½ tsk salt
½ dl rapsolja

Rör ihop alla ingredienser i en bunke, häll över 2½ dl kokande vatten. Rör om till en gegga. Bred ut smeten på en bakplåtspapperklädd braspanna (långpanna). Skär lagom stora rutor och häll över lite flingsalt.
Grädda i 150 grader i drygt 1 timme (känn med gaffel när de är krispiga). Låt svalna o njut sedan. Supergott!

3 kommentarer:

Helene sa...

Va gott det lät !!
Men jag är för "lat" för att baka : /
Ha en fin lördag.
Kram Helene.

Anonym sa...

Det där måste jag bara prova
Fin blogg
Sanna

S sa...

Å, tack för receptet!
Jag ska testa någon dag,
Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...