Sidor

lördag 4 september 2010

Nej, jag brukar inte dammsuga i högklackat....


köpte ett par nya svarta pumps igår och skoskavsbenägen som jag är måste jag gå in alla nya skor lite pö om pö. Sagt som gjort, när maken åker iväg för att lämna sonen på brottningsläger nu på morgonen, så sätter jag igång och dammsuga. Har naturligtvis de nya skorna på mig och tänker att det är lagom tid att gå in dem på....så här första dagen.

Rätt vad det är börjar Alice skälla. Det har knackat på dörren, vilket jag inte hört pga dammsugaren.
Jag går och öppnar (dammsugaren har jag inte stängt av utan bara tagit med mig till dörren - fråga mig inte varför....) och ser en man i min egen ålder stå där (försäljare). Han kommer nog av sig när jag öppnar dörren iförd höga klackar och med dammsugaren i högsta hugg (jo, naturligtvis är jag klädd också....). Det enda han säger är: "brukar du alltid dammsuga i högklackat"?

Jo serru...här hemma gör vi så....NÄ, pucko! Klart jag inte gör....men hans min var obetalbar :)
Nix, han fick inte sålt sina försäkringar till mig, han kom nog av sig i säljarsnacket.
Steg ett av sko-ingåendet avklarat OCH jag fick tyst på en försäljare. En bra start på den här dagen med andra ord ;)

Bilder från gårdagens fest med orientalist dans kommer lite senare......

7 kommentarer:

Lena sa...

hahaah, kanske ett tips på att få tyst på alla försäljare??

kram

ps: Du har en utmaning i min blogg!

Helene sa...

Hi hi va rolig du är !!
Jag förstår om han kom på andra tankar...
Ha en fin dag.
Kram Helene.

L8 sa...

Jag önskar jag sett det ;)
Kram

ullis sa...

Åh, vad häftigt! önskar jag hade vart där och sett minen...

Nina sa...

hahahahahahahaha, helskönt!!!

Kati sa...

Efter Lenas blogg går jag in och läser din... tar en kopp kaffe och sväljer fel när jag ser varningsskylten för kräftskivan... hi, hi det var en rolig grej!

Fortsätter läsa.. scrollar nedåt...du dammsugar i högklackat... tar en ny klunk av kaffet.. och nästan spottar ut kaffet... tårarna bryter fram och gapskrattet bryter ut... börjar läsa högt för min man... vi garvar gott.. det var en rolig historia.

Kati

Annika sa...

dammsuga i högklackat gör väl alla!! eller?? *ler*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...