Sidor

måndag 20 september 2010

Bring it on, I'm ready!

Idag är det inte lätt att blogga om något annat än gårdagens mardröm, men jag tänker inte låta detta hindra min vardag utan tvärt om. Genom att fortsätta min egen kamp mot mina mål stärks jag. Stärks jag försvagas de främlingsfientliga i samhället. För jag står för mångfalden i Sverige och jag är stark och låter mig inte knäckas utav deras frammarsch, snarare tvärt om.

Min kämparglöd flammar upp ännu mer. So bring it on, I'm ready!

Idag börjar 6 veckors utmaningen (se länk i listen till höger). Fick rulla ur sängen för kroppen SKRIKER av smärta efter gårdagens pass i gymmet. Jag känner att jag lever och skulle lätt kunna rabbla upp samtliga muskler i kroppen (på latin) genom att peka och känna....för tro mig, jag känner varje muskelfiber i min kropp. Är detta en njutning? Knappast! Är jag nöjd? Definitivt!
Jag började morgonen med en proteinshake (sojamjölk, protienpulver och björnbär). Sen tog jag hunden och gick ut på en 45 minuter power walk. Benen skrek och bad om nåd men jag är som Fantomen, hård mot de hårda.....typ.

När jag kom hem tog jag mig an den där jävla plankan som ingår i utmaningen....klarade 22 sekunder och den vedervärdiga jägarvilan klarade jag endast 17 sekunder av. Jag tröstar mig med att jag säkert klarat mer om jag inte sedan innan haft träningsvärk i min stackars kropp. Men jag gjorde det!!! Några armhävningar blir det INTE idag för mina armar gråter....
För er som undrar om plankan och jägarvilan så tryck på orden får ni lite info....

Nu ska jag krypa till jobb o hoppas att jag inte måste springa på för många larm

2 kommentarer:

Eva sa...

Japp, då var sexveckors utmaningen igång.
Jag tänker köra igång med 30 minuter på löpbandet och planken ikväll.

Anonym sa...

Känn kämparglöde brinna ( i dubbelbemärkelse)!!!

Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...