Sidor

onsdag 2 december 2009

Skånsk kyla

E fan inte att leka med. Den är så isande o bitande att märgen nästan fryser till is. Jag menar allvar.....Kommer ihåg när jag var yngre och åkte till en vän i Ljusdal, där de hade -20 grader och fler meter snö. Vi kunde gå ute i bara jacka o jeans...visst var det kallt men en helt annan typ av kyla. Sen kom hon ner hit, vi hade bara -5 grader o hon trodde hon skulle dö som hon frös.
Så känns det idag....Tur jag ska vara inne större delen av dagen. Sonen har fått på sig långkallingar och extra tröja. Han hoppas innerligt på snö. O visst, låt grabben få lite snö, det ljusar upp tillvaron om inget annat.

Nu ska jag på utvecklingssamtal till skolan för sonens räkning. Återkommer med resultatet....

Ha en fin 2:a december där ute i etern.

6 kommentarer:

Mamma Russin sa...

hej hopp i kyla n...

vi har kyligt här uppe med..:) men jag gillar det .. bättre än regn.. ;)

hoppas ni får en toppen dag, fint du har gjort här på bloggen med..

kramkram

annsan_s sa...

Hej!

Här har vi minus 4 och snö!
Själv så har jag kallingar på mig.

Ha en fin dag.

Kramkram

L8 sa...

Höll på att komma försent till skolan idag då jag inte räknat med att skrapa rutorna... Nu ska vi alldeles strax hämta stortjejen på skolan och sedan ska vi iväg till dagis på julpyssel och teaterföreställning. Ska bli supermysigt.
Kramis

Ingela sa...

Ja, visst är det kallt!! Men det är bättre det än regn och rusk tycker jag.

Kram! :)

Petra Maria sa...

Ja, fy vad den skånska kylan är bitande kall. Går rakt igenom kläderna. Tror nog att lite snö hade känts bättre.

Lena sa...

Det är samma här uppe i Göteborg, det är fukten som gör det. -8 i morse när jag gick hemifrån strax före 6 och jag hade INTE kollat termometern innan. Fick en smärre chock :) Ha en skön kväll! Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...