Sidor

söndag 6 december 2009

Andra Advent


Oj va tiden går....idag tänder vi det andra ljuset. Maken är sjuk och genomförkyld stackarn. Så det blir en lugn söndag här hemma. Jag ska iväg och sjunga för nära och kära i em. Allt för att få julstämningen på topp. Är så glad att jag började sjunga igen, det händer något med hela kroppen när man sjunger. Underbart!

Igår blev det ju pepparkaksbak hemma hos syteryster. Så härligt att se lille systersonen kavla med en kavel som var nästan lika stor som han själv :) Han hade förvisso inte så stort tålamod med själva baket men men. Sonen var i alla fall nöjd.

Nu ska jag ta en röjare inne på sonens rum. Där ser ut som en granat exploderat inne....suck!

2 kommentarer:

Lena sa...

Gomorron kära du! Hoppas Johan kryar på sig och inte smittar ner dig och Alexander!! Själv har jag snorat och haft slem i halsen i ett par veckor, men det verkar inte bli mer än så. Andra advent idag, tänder ju inga ljus själv, men f-n vad tiden går! Julafton om 18 dagar. Skall bli skönt med lite ledigt. Mycket jobb fram tills dess blir det för min del. Ha en skön söndag och gå nu inte vilse i Alexanders rum!! KRam

Ahlgrenskan =) sa...

HEJSAN
härligt med peppisbak...ska ta och baka nästa helg...den doften är underbar!
Kanske blir det lussebullar oxå...
I veckan ska vi ta och lägga in sillen så den hinner gotta till sig lagom till jul!

Ha en fin dag

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...