Sidor

torsdag 10 december 2009

Mår som en "pusse nöddor"


Förstår du inte rubriken? Jag mår som en påse nötter....uttrycket kommer från en gammal dam jag vårdade för många många år sedan på ett demensboende. Hon sa inte så mkt över lag, men ett av hennes standarsuttryck var att antingen var man dum som en påse nötter eller så mådde hon som en påse nötter. Och så pratade hon en mkt gammal och bred skånska som tom jag hade svårt att förstå ibland.
Just så känner jag mig idag.....tung i kroppen, genomförkyld och skallebank. Har 3 lager tröjor på mig. Hade jag inte haft praktik hade jag stannat hemma, men min lärare kommer idag för att ta del min redovisning. Har lagt ner massor av jobb på mitt arbete och jag kan helt enkelt inte stanna hemma. Men fy va gott det hade varit att krypa ner under täcket igen.

Dags att krypa till bussen

7 kommentarer:

Malin sa...

Lycka till med redovisningen idag! :) Kram

Bella sa...

Vad tråkigt!! Hoppas du mår bättre snart - som en påse cashew, det är väl bättre :-)
Kram!

Catrhin sa...

Lilla gumman.....usch och blä för att vara dålig. KRYA på dej och lycka till idag.
För dej står dörren ALLTID öppen när du än kommer.........fika när du vill, jättegärna.

Kram Cathrin

Anonym sa...

Usch, vad trist, krya på dig!! Hoppas redovisningen går bra för dig idag!!

Ludmilla sa...

Men usch... har du inte varit sjuk färdigt för den här hösten?

Krya på dig!!!

*kram*

annsan_s sa...

Men så trisst, det är ju inte länge sen du var sjuk vännen!

Krya på dig!

Kramisar i massor

Sockergrynet sa...

Lycka till och krya på dig!!! kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...