Sidor

torsdag 4 juni 2009

Torsdags bestyr



Klarade examinationen igår, känns mkt bra. Nu kan man koppla av och ha sommarlov...haha...inte som på den gamla goda tiden då man faktiskt var ledig....men det innebär att lediga kvällar och helger faktiskt är lediga och inte måste ägnas åt att ta sig igenom högar med kurslitteratur.
Är ledig idag för jag jobbar hela helgen. Ska till tandläkaren och sen i em ska jag och sonen till logopeden. Har en massa böcker som måste lämnas tillbaka till bibblan och annat praktiskt som jag vill ha undan innan helgen.
I helgen är det också Sveriges Nationaldag. Brukar ni fira den? Om ja, hur? Vi har aldrig firat den men tänkte ändra på det i helgen genom att ha en liten bbq men goda vänner. Tillåter vädret så blir det även dopp i poolen :)
Nu ska ja ut med Alice, ha de!

11 kommentarer:

Lena sa...

Gomorron! Jag brukar aldrig fira nationaldagen... Men i år skall jag i alla fall iväg och lyssna på min gamla kör när de sjunger på ett torg. Det kan bli lite mysigt. Längtar efter att börja igen, men det blir väl troligen inte i höst heller. Alldeles för mycket annat att ta itu med. Får se. Ha en skön dag!! Kramar från en som känner sig lite naken idag... (se bloggen)

Malin sa...

Vad roligt med sommarlov! :)

Vi brukar inte heller fira nationaldagen, brukar enbart gå att lyssna på brorsans konsert med musikskolan. :)

Therése sa...

Vad skönt. Grattis :)

Mamma Russin sa...

god morgon..:)

jag ska jobba till 24.00 på nationaldags natten så jag firar väl där , hihihi..:)

ha en fin dag vännen..:)

Anonym sa...

Nä.. firar och firar...
Men det brukar vara lite jippo i byn.. förra året jobbade jag...

Maken är sur för att det är en lördag... för det är ju en "röd dag" numera.. och så ligger den på en lördag...

Kram Pysis som också vill bada pool..

ulle sa...

Grattis!! Brukar inte fira nationaldagen alls men lite grillning är ju aldrig helt fel, så det kanske det kan bli. Önskar att vi också haft en pool att samlas runt..

Mrs M sa...

Åh GRATTIS!!!!

Vi har aldrig firat, men har pratat lite löst med mamma om hur trist det är att vi inte gör det.. får se om vi år till det i år!

Kram

Anonym sa...

Tja, vi har inte firat tidigare men iår ska vi på bröllop så det blir väl mer av att fira brudparet än att det faktiskt är nationaldagen... men man kan ju göra båda delarna!
Ha en bra dag Kram och grattis till att du klarade examinationen

Ludmilla sa...

Hurra vad du är duktig!
Hoppas att du kan slappna av nu av din välförtjänta ledighet!

Anonym sa...

Ja här hemma firar vi nationaldagen med att gubben min han fyller år denna dag :) Så om det är han eller nationaldagen vi firar det vet jag inte hihi Jo det är ju så klart gubben ;)
Kram

Anonym sa...

GRATTIS! /Mulliga Myran

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...