Sidor

lördag 13 juni 2009

En lugn lördag

Fick sovmorgon idag, vilket var väldigt väldigt skönt. Var väldigt trött när vi väl kom hem igår kväll. Resan till Bromölla var allt annat än angenäm. Det regnade nått så in i Norden och vinden hård. Att hålla 40km/h istället för 70 gjorde att det tog närmre 2 timmar att komma dit....otroligt nog!
Jaja, väl där blev det mat och tårta.
Efter dryga 2 timmar fick vi börja tänka på färden hem eftersom vädret fortfarande var dåligt. Sonen var trött och vi lika så efter en lång arbetsvecka. Det gick bättre på hemvägen, men vi var ändå hemma sent.
Det har fortsatt regna inatt, så pass att vi måste tömma ut vatten från poolen.....

Idag blir det en hemma dag, skönt! Har en del tvätt som måste omhändertas och sen fortsätter vi renoveringen av extrarummet. Den har legat på is några veckor, men nu så!

Imorgon ska vi hit. Sonen älskar riddare och avgudar barnprogrammet Barda.
Va ska ni göra idag?

Må gott!

7 kommentarer:

Lena sa...

Godmorgon!! Ditt fina kort blev mycket uppskattat av studentskan (bild finns nu på min blogg). Resten av besökarna var också imponerade :) Dagen var underbar trots att det ösregnade. Vi hade nog inte lika mycket regn som ni, fast när vi åkte dit så vräkte det ner. Dock regnade det bara "vanligt" när vi stod ute på skolgården och väntade. Ha en skön lugn dag, det skall jag ha! Kram

Kamilla sa...

Huhu vad trist med dårligt väder men gott med tårta och mat :D
Tvätt ja... *förtränger högen i tvättstugan*
kram kram

Anonym sa...

Hello! Idag har det sprungits upp och ner för gatan - Isac o Nino lär sig cykla utan stödhjul! Puh... :-) Kevin har en kompis hemma. Jag varken ser eller hör dom. Vi ska bara vara hemma och "chilla". Jag har redan hunnit med att läsa, vila, jobba liiiite, fixa i växthuset och gått promenad med vovven. Snart vankas det mat! Kaffet - det ska jag ta där uppe i soffan! Tjoho, riktigt nice. Önskar er en riktigt härlig helg. Kram P

BantarUlle sa...

Låter som om du gjort dig förtjänt av en lugn lördag!
Då skulle sonen kanske gilla MedeltidensVärld utan för Götene där jag bor.
Jag fullkomligt älskar din layout på din blogg!!!! Så snygg!
Hur i all sin dar gör man den så snygg? Kan du hålla kurs?
Trevlig helg!

annsan_s sa...

Tackar! Önskar jag kunde ta på
mig ringen..Ha en skön kväll..Kram

Toby sa...

Min påg älskar också Barda, såg på svt.se att det skulle komma nya avsnitt till hösten. Han kommer bli överlycklig!

Rebecca sa...

tack för att ni kom :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...