Sidor

söndag 7 juni 2009

Soulsister hos Tonårsmorsan

Tonårsmorsan har en ny intervjuserie, idag kan du läsa om detta

Tack Fatou!



Den första intervjuserien handlade om olika samhällsproblem:

Intervju med Puppe om Livsglädje och Missbruk

Intervju med Hanna som växt upp med en alkoholiserad pappa

Intervju med Ludmilla vars dotter begick självmord

Intervju med LiLi om hennes son som missbrukar

Intervju med Sofia om hennes ätstörningar

Intervju med Gunilla som miste sin son Rickard i en bilolycka

Intervju med Ndey om att invandra till Sverige

Intervju med Pysan om att leva med bröstcancer

Intervju med Nemo om beroende

Den andra intervjuserien om att sprida glädje och hopp:

Intervju med Carl cykeltaxi

Intervju med Therese om att vara ung och sjuklig

23 kommentarer:

Tonårsmorsa sa...

Tack för att du ville vara med! Jag är väldigt glad över det du bidragit med i den här intervjuserien! TACK!! ♥

Eva sa...

Vad ska jag säga.
Hade du suttit mitt emot mig hade jag varit tvungen att snyta mig och harkla mig innan jag började prata.
Tårarna rinner nästan hejdlöst.
Det får räcka med att säga det........så länge.
Kram!

Lena sa...

Underbar intervju! Nu är du min idol mer än någonsin, tror aldrig jag har träffan någon så stark som du! Kramar i massor

Therése sa...

Ja, den har ju gjort det. Och nu är helgen snart slut :( Hoppas du får en fin dag! Kram

Eva sa...

Jag glömde en sak.
Jag glömde att säga att jag tycker att du är en vacker människa.
På alla sätt det går att vara vacker.
Du strålar......

annsan_s sa...

Varsegod. Kramar är viktiga!

Gick du med i bloggplus ?

Kram

Anonym sa...

Kram och puss från stolt mammma !!!

Anonym sa...

Har precis läst! Tack för att du delade med dej av dej själv så. Så otroligt starkt!
Kram!

Tizzel sa...

Har precis varit hos Tonårsmorsa och läst. Blev såå berörd! Gåshud på armarna och tårar i ögonvrån!
Tack för glimten in i ditt liv. Du är en fantastisk människa!!!!

nina sa...

sv;desamma=)

Henrik sa...

Shit vilken story! Sitter här med en stor klump i halsen och bara skakar på huvet. Du har gått igenom mer på de här åren än vad vissa gör på en hel livstid!
RESPEKT till dig och din man. Verkligen! RESPEKT!

Anonym sa...

Tårarna rinner ner för mina kinder och jag vet inte vad jag ska säga. Är helt mållös, för en gångs skull.
Vilken stark kvinna du är och så klok!
Kram Mulliga Myran

Mrs M sa...

Starka kvinna!!!

KRAM

annsan_s sa...

Ok, då vet jag! Spännande, ska genast läsa intervjun. Kram

Babsie sa...

Men herre gud! Har du gått igenom allt detta? Hade ja ingen aning om! Du är alltid så positiv och glad. Man skulle kunna tro att någon som belastats med så mkt elände under så kort tid skulle gå runt och tycka synd om sig själv eller vilja ha sympati från sin omgivning. Istället vill du hjälpa andra med din berättelse. Strongt!!!

KRAM från mig

S sa...

Pratade med några jobbarkompisar häromdan om hur lite vi känner varandra, vad lite vi egentligen vet om det bagage vi bär med oss. För vi bär ju det, alla, en del mer, en del mindre. Tack för att du berättade om dig, det var oerhört rörande att läsa. Men samtidigt stärkande. Du verkar stark.

Jag lever med förhoppningen att jag kan rusta mina barn för motgångarna som kommer att komma. Det känns som bland det viktigaste. Mitt liv är kantat men jag står kvar ganska stark och inser ödmjukt att en stor del handlar om min grundtrygghet. Det vill jag kunna förmedla, framförallt till mina barn, men även till mina elever. (jag är lärare).

Tack för att du delade med dig av ditt liv!
Kram

Lotta sa...

Gripande berättelse!

annsan_s sa...

Hehehe, de gör de! De har jag oxå :)

Kram

Cilla sa...

Sitter här och gråter floder. Livet är bra orättvist ibland.

L8 sa...

Jag kan bara hålla med Henrik - Respekt!
Mitt i alla tråkigheter upptäckte jag dock en sak jag inte visste innan jag läste intervjun. Jag är från Malmö (även om jag flyttat ut lite på landet nu) och i nästa vecka ska jag också på min första skolavslutning i F-klassen. Visst är man stolt som mamma :)
Styrkekramar
L8

L8 sa...

Hej igen,
Om du scrollar ner längst ner på min sida så hittar du min mailadress. Maila gärna så vi får kontakt!!
Kram
L8

Anonym sa...

Har äntligen tagit mig tid att läsa hela intervjun och jisses- det är inget dåligt bagage som du har med dig- kan ärligt säga att jag hade inte förstått hela vidden av det. Vet inte vad jag ska säga mer än att jag blir fruktansvärt rörd och tårögd av att läsa din ilvshistoria (som visserligen är långt ifrån slut) Kram

Anonym sa...

Nu har jag läst! Har lämnat kommentar hos Tonårsmorsa, men vill att du ska se den här hos dig också. "Katta! Så härligt att läsa om din/er inställning! Tack för att denna intervjun gjordes. Det är mycket att bearbeta på bara ett par år och det har du/ni gjort fantastiskt bra! Have an attitude of gratitude - och mycket känns genast bättre. :-) Stor kram från mig".

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...