Sidor

torsdag 22 december 2011

Musikaliska juleljus

Fick en beställning på 2 juleljus till 2 fröknar för en musik klass. Det skulle vara juligt, anknyta till musik och gärna ha en sångtext (på engelska) och julhälsning med. Det fanns önskemål om glitter och stenar.
Ser du ljusen framför dig?
Så här blev min version
 Istället för "stjärna på toppen" så gjorde jag noter som fick glittra....
 Stenar som julgranskulor....
 Anknyter till musik.....
 Osså sångtexter på engelska....Stilla Natt och Oh Helga Natt....
 Med julhälsning till fröken längst ner....
Japp, är nöjd med min skapelse....nu håller vi tummarna att beställaren och fröken också blir nöjda.

Sonens sång i skolan igår gick kanonfint! Han klämde i utav bara tusan o minsann om inte en tår föll från hans mammas öga.....
Min katolska maffiamormor har landat och redan installerat sig hemma hos mamma. Sonen träffade henne redan igår, och fastän han inte pratar flytande polska, utan mer förstår fraser och innehåll i det som sägs, så har dessa 2 en härlig egen kommunikation. Hon kan ju en hel del svenska efter alla dessa år. Julafton kommer bli speciell i år, det känner jag på mig. 
The Lilies var med på julkonsert i Hököpinge kyrka igår kväll och ni kan tro där va drag! Tusan va skoj! Tack för igår töser (och pågarna i bandet o Bosse x2).

Lena, tusen tack för julkortet, det kom igår. Jag skickar inga "vanliga" innan jul....du kommer snart förstå varför.

6 kommentarer:

Sandra sa...

Jätte fina ljus, blir så avundssjuk på dig som kan skapa så fint!

Maribella sa...

Jag är övertygad om att ljusen blir succé - superfina!

Lena sa...

WOW vilka läckra ljus! Du har ju verkligen uppfyllt deras önskningar... Skönt att sången gick bra och jag kan förstå tåren. Kommer så väl ihåg när lillasyster skulle sjunga på avslutningarna. Hon hade dock förmågan att "fastna" med munnen öppen, stirrandes på oss som kom för att se henne... Lite pinsamt :)

Men oj vad nyfiken jag blir nu då! :)

KRAM

Nickan73a sa...

Snygga! Har inte gjort ett enda ljus i år fast att de är så kul att göra.
Har du allt som stämplar eller skriver du ut via datorn och om, hur gör du då?

God jul på dig och Grattis till sonen

Lena sa...

Å tack för paketet som kom idag! Nej, jag har inte öppnat det. Lovar att vänta tills i morgon kl 16 som det stod på lappen :) Jag blev så otroligt glad!! TACK!! KRAM

Tonårsmorsa / Fatou sa...

Helt otroligt vackra ljus! Du är verkligen, verkligen jätteduktig!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...