Sidor

tisdag 20 december 2011

Den som har flest pepparkaksformar när hon dör vinner....

Varje år köper jag minst en ny pepparkaksform....varför? Ingen aning...jag äter inte ens pepparkakor. Har inte gjort det på minst 15 år och det har inget med viktnedgång att göra...utan beror endast på att jag föråt mig på eländet.
Sonen älskar att baka pepparkakor OCH äta dem...liksom maken. Så varje år bakas det här hemma, med sonen och hans kompisar, med sonen och kusinerna. Igår bakades det i all hast (på rekord tid...) och det blev allt från fötter, dinosaurier, Bamse, spelkort (spader, hjärter, ruter och klöver) till krokodiler, båtar och älgar. Några "klassiska" stjärnor men flest puzzelbitar och ballerinaskor.
I år har jag inte hunnit köpa någon ny form....får kanske bli ett göromål till mellandagarna, för innan hinner jag inte.

Är ni klara med julklapparna?

3 kommentarer:

Sandra sa...

Hahha.... det värsta är att många av de lite roligare formarna är helt omöjliga att använda. Som Pippi herr Nilsson och lilla gubben!!! Alldeles för långa smala armar och ben...

Kati sa...

Japp klapparna är klara... idag inslagning och dags att skriva inköpslistan till imorgon.

God Jul!

Kati

Evas Pyssel sa...

Jag kommer att vinna....du kan inte ana hur många jag har !!!!!!!!
Kram Eva

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...