Sidor

onsdag 21 december 2011

Dan före dan före dan före doppardan....

Sonen räknar ner till sin födelsedag OCH till julafton, som ni vet vid det här laget är en och samma dag.
Idag anländer min katolska maffiamormor från Polen och ska för första gången fira jul med alla barnbarnsbarnen. Det är STORT! Hon brukade komma rätt ofta till jul när jag och syrran var små, men av hälsoskäl har det inte blivit av de senaste 10 åren. Men nu när flyget bara tar dryga halvtimmen är det lätt som en plätt.

Idag ska make och son inhandla granen (hoppas jag) så den kan kläs imorgon. Vi är sent ute i år, men så blir det när tiden inte räcker till....
Nu på morgonen är det skolavslutning i kyrkan för sonen och han är lite nervös inte deras sånguppträde. De ska sjunga 3 låtar och ni kan tro de har övat. Kommer säkert bli lika charmigt som alltid.

Dags att påbörja dagens arbete. Tjillevippen!

PS: det snöar.....DS

2 kommentarer:

Gittans Pysselsida sa...

Vill bara önska dig och de dina God Jul o. Gott nytt År
Jag brukar titta in hos dig och har fått en del goda matrecept bl.a
Kram Inga

Lena sa...

Kan tänka mig att han är spänd nu. Roligt att mormor kommer. Kan Alex prata med henne? Hur gick sången? Kram!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...