Sidor

torsdag 29 december 2011

Buzzning av lyxig laktosfri gräddglass

Det har inte varit lätt att få tag på Åhus-glasssen som skulle buzzas. Ica hade den inte, inte heller Coop eller Netto. Jag har varit runt i halva stan och så fick jag ett mail från Buzzador att glassen skulle finnas på City Gross. Första gången jag var där var den slut...skulle kanske komma in igen innan jul...nope, fanns inte innan jul. Igår fick jag tag på den!
Förpackningarna var lagom stor tycker jag och såg trevliga ut.
Smakerna var Jordgubbssymning - med jordgubbsbitar och marshmallows, Vaniljgryning - med tranbär/acerola ripple och laktosfria chokladbitar samt Chokladstund - med chokladripple och laktosfria chokladbitar.
Sonens favorit var chokladglassen. Chokladbitarna var stora och goda, glassen krämig och god. Personligen gillar jag inte chokladglass utan är med en vaniljperson...men denna vaniljglassen föll mig inte alls i smaken, det var för lite vaniljsmak och för mig av bären. Jordgubbsglassens jordgubbsbitar var stora men något sega, smaken var det inte fel på. Marshmallowsen var också sega, men i det fallet gjorde det inget.
Vi hade alla olika favoriter, och så brukar det vara. Den glassen som hade strykande åtgång var chokladen....som fick flest röster.
Gräddglassen är laktosfri vilket 2 av gästerna i sällskapet uppskattade då de är laktosintoleranta.
Vill du precis som jag bli Buzzador och kostnadsfritt testa olika produkter så klicka HÄR för att registrera dig.

1 kommentar:

Lena sa...

Konstigt nog så finns dessa på mitt Maxi, de brukar vara skitdåliga på att ta in nya saker. Jag skall köpa en av dem någon dag och testa, men senast jag köpte glass så köpte jag Alvestaglass mjölkfria Persikoglass. Så god! Gillar inte heller choklad, men jordgubbsglassen skall jag prova! Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...