Sidor

fredag 26 februari 2010

Acceptans



De senaste veckorna har varit väldigt jobbiga för mig. Inte bara fysiskt med vurpor och förkylning, utan framför allt psykiskt efter att ha begravt en kollega.
Men jag tror jag är på banan igen nu. Man kan inte låta sina egna tankar styra ens liv, inte om de är negativa och får en till att må dåligt. Jag får helt enkelt acceptera läget. Jag behöver inte tycka om det men jag accepterar helt enkelt att det är så för mig och kommer vara så ett tag till. Tills den dagen då jag blir friskförklarad.

Någon som skriver mycket bra om just detta är Ludmilla.

1 kommentar:

Lena sa...

Låter väldigt sunt tycker jag. Förstår att tankar och känslor har snurrat i huvudet. Skönt att det börjar lätta lite :) Massa kramar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...