Sidor

tisdag 7 april 2009

Några frågor på detta? Bra, då håller vi där!



Går åt skogen känns det som. Motivationen tryter, orken sinar. Allt jobb och allt slit känns just nu meningslöst. Varför ska man då anstränga sig?! Jo ja vet, ja vet! Men ibland blir det bara för mkt! När ska kroppen bli normal igen?! Jag vill fan inte behöva vara trött några år framöver för att den jävla cancern ska fortsätta suga energi ur mig. Jag vill va som ja va innan hösten 2006.
Meningslöst, ja vet. Men ibland måste man få kräka. Kanske ska öppna en ny blogg: Soulsisters Kräkblogg! De ni! Positivitet my ass! Livet e fan inte alltid rättvist.
Fan i helvetes jävla skit.

Några frågor på detta? Bra, då håller vi där!

18 kommentarer:

Lena sa...

Men vad är det som händer? Något speciellt? Eller går allt bara käpprätt åt pipan som det kan göra ibland? Hoppas du hittar motivationen snart. Vem är det som har sagt att du måste vara glad och positiv jämnt? Skickar massa styrkekramar och anti-deppkramar!!

Anonym sa...

Vad är det för mening med en blogg om man inte får skriva precis som man känner- tror inte det finns någon människa som innerst inne är så där jättepositiv och klämkäck hela tiden.

Jag ser min blogg som min ventil, blandat med lite egenterapi :-), för att orka med mig själv och allt annat runt omkring.

Shit, det du har gått igenom är nog min största fasa men du har gjort det och klarat det jättebra tycker jag, det som jag läst här iaf.

Skickar ett gäng kramar och hoppas att du trots allt få en hyfsad dag

annsan sa...

Godmorgon min vän. Man behöver
inte alltid vara glad och framåt.

Ha en go tisdag..Kram

Kamilla sa...

Klart du inte ska byta blogg!!! I en blogg skriver man vad som händer just nu, ibland är inte livet en regnbågsflytande karamell, tyvärr!!
Skrik, gorma och spy galla...så är livet för dig just nu..idag.
Önskar jag kunde uppfinna något som gjoprde att orken komm tillbaka och all cancer försvann.
*kramar om*
Ibland är det dagar som är svarta...men efter regnet brukar himlen klarna upp och det blir liiite ljusare.
kramkram i massor!!

Madonnan sa...

Vad tråkigt att du känner så, men klart att det inte alltid går att vara positiv, speciellt inte när du är kraftlös. Hoppas du piggar på dig ordentligt och kan njuta av våren!

Kramar

Malin sa...

Det går inte att vara jättepositiv varje dag, vissa dagar mår man helt enkelt inte bra och då är det svårt att vara positiv. Och du har ju anledningar till att vara trött ibland.

Jag hoppas att du mår bättre snart! Kram!

Marie sa...

I bland blir det så här, även om man är frisk. Det är svårt att alltid vara tiptopp... Jag skriver det igen för det kan aldrig skrivas för många gånger; Du är fantastisk!!! Ge dig själv lite rum att faktiskt få känna så här. Du kommer tillbaka och jag tror på dig, för du är en fighter!!

Många peppkramar och du... Du vet vad min maillåda bor om du behöver. Den är öppen för dig 24 timmar om dygnet!!

Mrs Mulatt sa...

Du har mer än rätt gumman!! Livet är verkligen inte alltid rättvist.. och jag har många gånger undrat varför du ska behöva kämpa med all skit.. men så minns jag;

Det är bara för att just DU är en överlevare i alla lägen! =) Glöm bara inte av att VILA när tillfälle ges..

KRAM

ulle sa...

Vräk ur dig bara!!! Det måste man få göra och ibland känns det värre än vanligt. Själv har jag haft den känslan ett bra tag nu. Inte för att jag har vart sjuk själv men är väl trött sen tiden med dotterns sjukdom och det oroar mig fortfarande...

annsan sa...

Ojsan då, vad mysigt det måste vara
blir avis faktist.

*vinkar som en långarmad sol*

Kram

Anonym sa...

Har skickat SMS till dig...

Tackar så mycket för det vackra kortet...

Kram Pys

Ingela sa...

Vet inte vad jag ska säga vännen... Livet är inte rättvist! Tänker på dig i massor och hoppas att det vänder snart!!!

KRAMAR!!

Toby sa...

Kräk hur mkt du vill, ja läser ändå o tycker du kämpar på som bara den!

KRAM

Ludmilla sa...

Kräks på du bara. *Håller upp en hink*

Acceptans för att man inte är som man varit förr är nog A och O.
Det är ju bara så.

Du är så himla "stark" (hatar det ordet själv men du vet förhoppingsvis vad jag menar) och kämpar på med än det ena och än det andra OCH håller humöret uppe.

Du har också rätt att spy ur dig ibland, precis som alla vi andra vanliga människor... : )

Kram!

Anonym sa...

man får brya ihop o sen komma igen! Pepp till dej!

Ang ketoner o alkolås så hade jag läst nånstans någon som råkade ut för detta vid en poliskontroll att ketonerna i utandningsluften gav utslag. Därav min oro ... :)Vi har ju alkolås på våra jobbilar nämligen.

Therése sa...

Mår mkt bättre idag :D Hoppas du har en bra kväll :D

Eva sa...

Jag håller upp en spypåse och håller min svala hand mot din panna och säger "varsågod och kräks på, så mycket du kan".
Sen sätter jag mig bredvid och ger lite av min värme och energi till dig.

Ibland suger det elefantballe, så är det bara.
Oavsett om kroppen är sig olik och trött på grund av sjukdom eller inte.
Ibland är tröttheten bara så förlamande och ledsam.
Ibland vill man bara lägga sig ner, sluta vara stark och bara ge upp.

Men så hittar vi plötsligt någonting som gör att vi reser oss upp igen.
Vi hittar den första tussilagon, vi tittar in i vårt barns leende ansikte, vi möter kärleken i vår makes ögon, vi känner vänskap och omtanke från de vi har runt omkring oss.

Så vi tar emot det som de som älskar oss ger och vi reser oss upp och vi fortsätter gå.

Ewa sa...

Håller med, har varit trött sedan jag fick bröstcancer hösten 2004 och blir aldrig piggare. Vet inte vad man ska göra......... Har nyligen hittat till din blogg.
Kramar från Ewa

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...