Sidor

söndag 12 april 2009

Lite låg

Känner mig lite låg för närvarande, trots att solen skiner härligt och himlen har den bästa färgen på färgkartan: himmelsblå!
Sockermonstret härjar inom mig och cancerdemonerna spökar. En kär bröstsyster har fått ett besked om metastaser vilket onekligen tär upp mina egna farhågor. Har ju trots allt själv fått återfall. Tröttheten är tärande fastän jag vilar mkt och dagligen tänker på min återhämtning. Den är superviktig!
När jag mår dåligt äter jag godis. Så nu är det sagt, högt och tydligt. Maten är inga problem, jag äter sunt och ordentligt samt regelbundet. Med ett STORT undantag för godiset. Efteråt mår jag bara sämre och förbannar mig själv. En ond cirkel onekligen.

Maken vill hitta på en massa saker som jag bara känner att ja fan inte orkar. Jag ser besvikelsen i hans ögon när jag svarar. Jag känner skuld för att jag mår så här och därmed inte orkar. Hade jag bara skärpt mig och gått ner i vikt hade jag kanske orkat. Ja menar cancertröttheten kan väl fan inte sitta i hur länge som helst?!

Nu ska jag till jobb, får gråta i bilen dit. Va e de ja brukar säga: Bryt ihop och gå vidare!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Skickar iväg en stor kram till dej o hoppas allt ska bli bra igen!

Therése sa...

Tack detsamma :D

Malin sa...

Ibland får man må dåligt och vara låg och jag tycker inte alls du ska ha dåligt samvete för det. Hoppas du snart mår bättre och en STOR kram till dig!

Ludmilla sa...

Skickar varma styrkekramar och kickar den där d*a cancern i baken.

Frisk ska du vara!

Marie sa...

Stor KRAM vännen, du är inte mer än människa och du begär ibland det omöjliga av dig själv! Man orkar inte hur mycket som helst även om man vill! Tillåt dig själv orka mindre även om du vill mer. Jag tänker på dig och lyssnar gärna om du behöver!

kram igen!

Lena sa...

Vad bra att du publicerade det, jag tror det är bra både för dig och oss andra. Ropa på mig på msn när du kommer hem ifall du orkar.

Massa soliga kramar

Eva sa...

Vad finns att skriva som ska kunna ge dig kraft och ork tillbaka.
Inte mycket.
Kanske räcker det med att bara vara en stund här hos dig.

Jag följer i alla fall Ludmillas exempel och sparkar den där jävla cancern i baken.
Jag tar i allt vad jag orkar dessutom.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...