Sidor

måndag 6 april 2009

Tillbaka till verkligheten


Monday
Helgen har varit underbar. Har endast ägnat mig åt familjen, hemmet och avkoppling. Välbehövligt och givande.
Men ack den lycka som varar....så var det måndag igen och det är dags att jobba igen. Hela veckan o heeeela påsken. Sonen har påsklov men är på fritids måndag o tisdag, maken har ledig ons-måndag och jag endast torsdag. De får i alla fall lite tid ihop.

Vad ska ni göra till påsk?

Hur jag som katolik firar påsk kan ni läsa här och här

Ha en finfin dag

15 kommentarer:

Lena sa...

Jag skall jobba fram till kl 13 på torsdag, sedan är jag ledig i 4,5 dagar. Syrran och jag funderar på att bjuda in oss själva till hennes mormor på påskafton, får se hur det blir med det. Åker och hälsar på mamma på torsdag efter jobbet, annars bara slappa!! Oj, dags för frukost!! Ha en skön dag! Kram

Julia sa...

Jag firar påsk med familjen, ägg och sill för hela slanten. Påskägg till barnen och sen brukar vi spela lite spel. Rätt avslappnat och mysigt.
Men det låter ju onekligen roligare att få kasta en massa vatten på folk!

Ha de bäst
kram

Anonym sa...

Hej!
Hittade din blogg efter sökning på xtravaganza. Har just börjat den resan själv, min fjärde dag.
Anv du XV fortf?

Anonym sa...

Jag ska fylla år.. jag ska operera bort en tandbit och så ska jag bära saker till nya lägenheten...

och så ska jag hämta kraft...

Tills den 16...

Kram Pys

Toby sa...

Jag ska jobba hela veckan men är ledig alla röda dagar. Då åker jag och familjen till stugan och firar påsk med syster, svåger och våra föräldrar. Lamm, ägg o sill blir det.
Ha det bäst
kram

Anonym sa...

Jobbar precis som du hela långa helgen. Trist för ungarna har påsklov, men som tur är trivs de på fritids.
KRAM Mulliga Myran

annsan sa...

Underbar låt. Ha en riktigt go dag.
och vecka.

Kramizzz

Kamilla sa...

Ja, fy vad trist att du måste jobb hela påsken :( önskar du fick vara med familjen istället...
Själv så samlas vi hela familjen, mina föräldrar, mina syskon och umgåd och pratar... påsk är en underbart högtid!!
Kram kram
Ps vad kul att läsa om Katolsk påsk :D

sara sa...

Jag ska bara njuta av allt godis som jag inet ska äta under påsken..
Börjar helfart igen i morgon.. ett par veckor kör jag välla.. fan sommaren är ju här snart.. måste ju kunna klämma mig in i en bikini juee..

Påskfint ni har kram kram

Anonym sa...

Tack för att du kikat in hos mej! Har lagt in dej bland xv-bloggarna på min sida.

Ingela sa...

Hoppas att du får en fin påsk trots att du måste jobba så mycket!

Varma Påskkramar från mig!!

Anonym sa...

Jag ska jobba i påsk :( Fast bara fredag och lördag ;)
Sen blir det bara att vara hemma och njuta och umgås med familjen.
Kram

ulle sa...

Vad synd att du bara får en ynka ledig dag! Själv ska jag vara ledig hela påsken och hoppas jag får lite gjort i trädgården. Sen blir det trevligt umgänge med familj och vänner.

Anonym sa...

Jo det går bra med den mentala träningen fast jag hade gärna bara haft musiken på skivan...Den blir jag supertrött o avslappnad av när jag lyssnar o det gissar jag är tanken litegrann.

Madonnan sa...

Katolik, intressant.. Hur kommer det sig, tro? Är det ett medvetet val, eller "arv"?

Ska nog vara hemma i påsk, men funderar på att ta en landettur idag. Vi får se.

Kram!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...