Sidor

torsdag 26 februari 2009

Är det fredag än?

Friday Graphic #23

Vaknade idag kl 12,02 av att någon baknade sjukt hårt på dörren o Alice morrade som om någon höll på att brya sig in.

Yrvaken kom ja slutligen upp, på med morgonrocken o mitt krylliga hår ståendes på alla håll o kanter. När ja öppnar är det ingen där. "men va faaaan"....Hade det inte varit för att Alice fortfarande har rest ragg hade ja trott ja drömde det hela.

Så kommer ja på det....sotaren skulle ju komma, någongång mellan 12-14. Shit - hade ja glömt helt! Är man inte hemma när de kommer får man bota 750 kr....o det kände ja inte alls för. Så jag klädde på mig snabbt som tusan o gick ut för att leta upp honom. Finns ju fler i området som har skorsten.

Hittade honom o när ja skulle framföra mitt ärende...kan ja inte prata. Rösten låter som en hes Darth Vader...o sotaren kollar på mig som om ja vore från en annan planet.

Efter många om o men förstår vi varandra o han säger han kommer bort till mig inom 15 minuter.
När ja kommer in förstår ja varför han tittat konstigt på mig....håret.....håret ....jag har glömt att fixa håret innan ja rusade ut!
Han skrattade mest när han kom, fick gjort det kan skulle på mindre än 10 minuter o menade att ja kunde lägga mig igen.
Då var ja piggelin o inte katten kunde ja somna om.
Näsan är genomgeggig o halsen som en rasp. HATAR att va sjuk!!!

Jaja, fick vilat lite innan ja tog ut Alice på en kissetur i ösregnet o sen hämtade ja sonen på fritids.
En av fritidsledarna tittade på mig o frågade hur det stod till....hon tyckte ja såg förfärlig ut. Tack för det televerket tänkte ja.....men hon menade väl. Jag lugnade henne med att ja inte fått sova efter mitt nattskift o berättade om sotaren, vilket fick både henne och alla andra som stor i närheten att skratta gott. Jaja, den bjuder ja på tänkte ja.

Väl hemma inser ja att maken kommer inte hem förrän sent idag. Han är på möte med jobbet och sen ska de ut o äta. Så det blir bara ja o sonen ikväll, alla chanser att vila är lika med noll.

Jaja, ligger på soffan medan sonen spelar Wii, gör några tappra försök att delta - förlorar till sonens stora glädje. Det bjuder ja också på.

Nu ska han huttas i badet o sen en liten stunds tv innan vi läser kvällens bok o säger gonatt. Efter det ska ja försöka blunda en stund så ja orkar med natten som jag har framför mig.

Imorgon kan jag i alla fall se fram emot att gå på bio. Det längtar jag till!

Ps: det är inte tjejen på bilden som har skrivit inlägget Ds

10 kommentarer:

Fru Tattoo sa...

Halloj hejsvejs, i kväll känner jag mig ovanligt pigg. Jag har till och med tagit en promenad och gått nästan 12 000 steg i dag!!! Jag har också en fråga på min blogg som jag väldigt gärna skulle vilja att du svarade på. Jag hoppas att jag får många svar för jag är verkligen intresserad av att veta vad du tycker är utvecklande och meningen med livet?

Anonym sa...

Haha,kan riktigt se dig framför mig o sotarens chockade blick när en kryllig Darth Vader kommer fram till honom med ett utomjordiskt budskap. Galet kul!

Kram o krya på dig

Anonym sa...

Vilket uppvaknande o stackars sotare ;)

Anonym sa...

Nu får jag nästan skuldkänslor över att jag e sjuk. Hoppas ni får en lugn natt. Kram

Soulsister sa...

Melander: kan du gott ha där du ligger nerbäddad i din varma säng med isa kring fötterna...medan ja blir lommhörd av att ha en kollega som pratar heeela natten.
Krya på dig :)

Anonym sa...

HAHAHAHA
Ja, det där med att inte komma ihåg att sotaren ska komma......det känner jag igen.

=)

Jag hoppas att du tycker att filmen är bra och att du får en toppenkväll.

Kram!

Lena sa...

Men hur blir det med filmen? Du har ju feber nu... Hoppas du kommer iväg på den ändå!! Skrattade gott åt sotarhistorien :) Kramar

Anonym sa...

Hihi vilken historia :)
Hoppas att du snart blir frisk :)
Kram

Anonym sa...

Men din stackare...

Anonym sa...

Sanslöst kul! Inte att du är sjuk utan äventyret med sotaren. Du är tokig tjejen!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...