Sidor

söndag 13 februari 2011

Skallebank de lux

Igår kväll hade jag en liten tjejmiddag här hemma. Den var anordnad för många fler än som kom, det blev tyvärr avhopp på vägen pga barnafödande (till en bedårande Victor), ombokat utlandsresa pga krisen i Egypten, sjukdom och lite ambivalens. Så jag hade mat till ett helt kavalleri.....men det är bättre på det hållet än andra.
Jag hade ju som bekant jobbat dag igår och varit uppe sen 04.45 och hann inte vila på em så jag höll mig pigg med hjälp av gott humör och 2 burkar sockerfri red bull.
Vilken kväll! En lyckad kombination i sammansättningen av töser, vilket man aldrig vet i förväg, men gillar jag dem så tänkte jag att de lär gilla varandra. Och det gjorde de!
Alla sa att de hade kul och jag kom inte i säng förrän efter bra efter 02.00 vaknade dock med en rejäl skallebank....vilken jag till en början skyllde på bartendern...men kom sen på att det var ju JAG....så då bestämde jag mig för att helt enkelt skylla ifrån mig ;)

Eftersom maken fick med sig kameran till Stockholm så togs det inga bilder...men jag fick tagit en mobilbild på efterrätten....cheescake i glas vilken uppskattades av alla.




Philadelphiaost, florsocker, vaniljsocker och massa lime. Till detta hallon och blåbär och naturligtvis digestivekex.
Nu ska jag hämta sonen....det är dags att åka till simträningen

3 kommentarer:

L8 sa...

Här har det varit kalas i dagarna två. Pysselkalas i fredags för Lisa och släktkalas igår så jag är rätt mör också. Det verkar som om pysselkalaset blev succé och Lisa tyckte det var bästa kalaset någonsin så då får man vara nöjd. Satt som vanligt långt in på torsdagsnatten och gjorde klart godispåsar, förberedde kit åt alla barnen med deras pyssel. Så idag är det mysdress som gäller och soffläge...
Vilken kanonkväll du verkar haft!!!
Kramis

Hanna sa...

Låter som en underbar kväll, det var nog värt lite skallebonk va?
Kram Hanna

scrapmoster sa...

Huvudsaken är att man haft roligt och det hade ni ju verkar det som, skallebank eller inte menar jag.

Efterrätten verkar mumsig!!

Kramen i

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...