Sidor

onsdag 9 februari 2011

Restaurang Teppanyaki

Igår kväll blev vi bjudna på en fantastisk middag på restaurang Teppanyaki här på Yasaragi.
Varje "matstation" hade en egen kock som tillagade maten efter hand den serverades. Hur fräckt som helst!
Förrätten var en sallad med god sesamdressing.
Vår kock Tim som förbereder den halstrade tonfisken
Kvällens meny
Visste ser det häftigt ut!
Första rätten

Sojamarinerad vitlök som legat i en soya och sockerlag i över 2 år.....som sedan delas och steks så sockret i löken karamelliseras.....smakade sådär....

wakamesoppa....wakame är sjögräs. Rätt okej.

Här förbereds kalventrecôten


Huvudrätten
Här rengörs stekhällen med is.....
Efterrätten en vitchoklad och plommonvins pannacotta med shizomarienrade hallon. Jag gav bort den.
Vi fick veta att teppanyaki betyder att tillaga mat på stekhäll.

8 kommentarer:

Chris_P sa...

Det var strongt att ge bort efterrätten :o). Såg smarrig ut men ibland är det helt enkelt inte värt det.

Hälsa Johan ett stort "Grattis" idag!

Kram

Lena sa...

Å vad gott det ser ut! Mumsa lite för mig också :) Kram

Maribella sa...

Vilken meny!!
Duktiga du som gav bort efterrätten!

Kram

Monica sa...

Men du är ju 2 km från mig , synd jag inte fick krama dig , du er så go ;)

Christer sa...

Ser riktigt härligt ut och verkar gott

scrapmoster sa...

Mmmmmm, god mat är som balsam för själen när man "studerat" hårt som ni verkar ha gjort. Njut i fulla drag.

Kramen i

Nina sa...

Välkommen hem! Jag är sååååå avvis på dig, älskar Yauragi. Bjöd min sambo dit för några år sen som en födelsedagspresent, det var helt underbart! Hoppas jag får chans att åka dit fler gånger, synd bara att det är så himla dyrt. Men det är helt klart värt varenda krona :o)

Kram

Ludmilla sa...

Jag hade också Tim som kock när jag var där för några veckor sedan! :)
Jag vill också åka till Japanien!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...