Sidor

måndag 10 januari 2011

Fram med måttbandet

Jag har varit väldigt dålig på att mäta mig. Jag VET att man ska göra det, eftersom kroppen formas om när man tränar, så även om vågen inte visar minus så kan det bli många minskade cm på måttbandet. Jag har inte mätt mig på mer än ett halvår. Just nu hittar jag inte den lilla boken där jag har alla mina mått vilket är frustrerande.....men idag ska jag mäta mig innan jag går till jobb.
Igår var en mycket jobbig flyt-dag. Jag var hungrig och sugen på precis allt! Jag tror jag drack 3l vatten men inget hjälpte, så det var bara att bita ihop. Tänkte jag skulle ta en långtur med Alice för att avleda tankarna, men det var glashalt ute så pass att både jag och Alice halkade några ggr. Så någon långtur blev det inte.
Jag hoppas det blir lättare idag, kanske blir jag mer distraherad på jobb. Det roliga är att jag under det gångna året inte ätit osunt på något sätt, knappt något godis och i princip inga kakor eller liknande alls. Läsk dricker jag nästan aldrig längre utan tvärt om, jag har svårt för det som är för sött. Men nu när jag flyter, så skulle jag kunna äta ALLT....märkligt.....men det är hjärnan som spelar mig ett spratt, och även kroppen som renas något.
Nu ska jag leta fram mitt måttband. Brukar DU mäta dig och i så fall hur ofta?

5 kommentarer:

Petra/Paradise sa...

Spännande att få se dina mått efter en halvårs tid!! Massor måste ju skett! :D
Hoppas du hittar boken med dina gamla värden också.
Så du har något att jämföra med menar jag.

Själv mäter jag mig aldrig.
Mätte mig dock när jag tränade på gymmet (vilket är 4 år sedan nu) Men nu när jag är så lat som jag vågar jag inte mäta mig ;)

Må gott och trevlig vecka!

KRAM Petra

scrapmoster sa...

Kan inte säga att jag mäter mig särskilt ofta. Gjorde det innan jag opades och för ett par veckor sen. Och ja, visst var det skillnad på måtten och det var roligt.

Stå bara ut nu - för det är ju så att det du inte "får" äta det är det man blir sugen på. Som när man är gravid och inte får dricka vin-vilket jag inte gjorde innan jag var gravid heller. men när jag var gravid längtade jag så efter vin??? och kräftor. Jamin själ vad man kan få för sig konstiga saker.

Tänk glada tankar, glada tankar!!

Kramen i

@ngie sa...

Hesan.

Såg din fråga du ställt till Lena "Mot min smala lycka"

Jag skall opereras på Bariatric Center i Lund. Varför undrar du eller du va kanske bara nyfiken.

Sitter nu på tåget ner till Lund och börjar bli lagom nervös, men jag tror att läkaren och teamet bakom honom klarar det galant. Så nu är det snart min tur att komma med i skaran.

Ha en bra dag.

Helene sa...

Nej jag varken mäter eller väger mig !!
Jag var på ITRIIM s "helkväll" för ca 1 år sen och gjorde då ett slags kroppsmätning av kroppen som visa att jag har 10 kilos övervikt = ((
Så jag måste börja tänka mig för.
Men attans så svårt det är tycker jag.
Ha en mysig måndag.
Kram Helene.

Sockergrynet sa...

Du måste ju ha minskat massor i måtten på ett halvår?!! Hoppas du hittar din bok, för det skulle vara jättespännande att se! :) Jag mäter mig en gång i månaden, för som du skriver så visar vågen inte alltid det man vill....

kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...