Sidor

onsdag 4 mars 2009

Jag är utmanad

Blev utmanad av Tess

Regler: Det här är svårare än du tror!
Kopiera detta till din blogg, utmana 5 personer och berätta det för dom. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma ord som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar! Lycka till!

1. Vad heter du?: Katarina
2. Ett ord på fyra bokstäver: Kort
3. Flicknamn: Karolina
4. Pojknamn: Kevin
5. Yrke : Konsult
6. Färg: Korall
7. Klädesplagg: Kofta
8. Mat: Kallops
9. Sak i badrummet: Kräm
10. Plats/stad: Köpenhamn
11. En orsak att vara sen: Köbildning i trafiken
12. Något man skriker: Kör!!!
13. Film: Karlsson på taket
14. Något man dricker: Kaffe
15. Band: Kiss
16. Djur: Krokodil
17. Gatunamn: Köpenhamnsvägen
18. Bil: Kaa (Ford)
19. Sång: Kärleken förde oss samman
20. Aktivitet med mer än en deltagare: Körövning

Nästan alla bloggar jag följer har redan gjort denna utamaning, så därför utmanar ja alla som känner sig sugna på att utmana sig själv med denna bokstavslek. Det var rätt svårt.

Idag fyller min kära pappa år. GRATTIS pappsen! Vi (jag och sonen) ringer senare.
Idag fyller även en kär bloggvän år, Mrs Mulatt. Har du inte grattat henne, så gör gärna det.

Sonen har studiedag idag så han är hemma med mig. Jag har beslutat göra som läkaren rekommenderade och stannar hemma veckan ut. Pratade med honom igår igen eftersom jag fortfarande har så svårt att prata. Han trodde infektionen gått ner på stämmbanden, så jag skulle fortsätta med pc 5 dagar till. Kortisonet jag tar ska även hjälpa till. Ännu känner ja ingen bättring, men jag får väl helt enkelt hålla tyst.

Nu ska jag göra matsedel för kommande vecka, sonen ska hjäla mig leta "efter mat som faktiskt är god" i alla mina kokböcker. Har en hel del....

Hörs sen!




10 kommentarer:

Anonym sa...

Du gör nog klokt i att lyssna på läkaren och stanna hemma veckan ut. Hoppas du mår bättre snart! Kram

Anonym sa...

Åååååh fina fina du! Tack för all uppvaktning.. du är för söt!

OCH

KRYA PÅ DIG!

Stor *KRAM*

Anonym sa...

Fick den på msn av en kompis!
Hur låter den andra versionen då ?

Ha en bra dag.

Kramar.

Anonym sa...

Smart att du lyssnar på läkaren, inte alla som gör det. Vad tycker omgivningen om att du ska hålla tyst då? Här hemma hade dom nog jublat om jag inte kunnat prata!!
Ser väldans mycket fram emot att få smaka på teét och skriver ett inlägg så fort jag kan sen. Ha nu en toppendag!

Anonym sa...

Kul utmaning, låter lite klurigt om man som jag har ett namn som börjar på Å...

Anonym sa...

Jo, det är helt sant att BH:n knarrar! Funderade länge och väl på om det verkligen kunde vara så och det var det. Nån ny sort jag köpt så den kanske behöver "gås in" först.

Ludmilla sa...

Det verkar knepigt!

Kamilla sa...

Vad kul att läsa mer om dig :D
men trist att inte få prata :( jag håller tummarna att du piggnar till och att stämbanden läker ordentligt!
kram kram

Lena sa...

Jag hade Laryngit (stämbandsinflammation) för 2 år sen och det var nog det värsta jag varit med om. Jag hade ont i halsen i 5 dagar innan jag sökte och då hade jag inte sovit på 4 nätter. Jag kunde inte svälja utan att börja gråta, jag hade inte ätit på 4 dagar, jag hade knappt ork att ta mig till stan och Cityakuten. Fy katten. Vill aldrig ha det igen. Lyssna på farbror doktorn och stanna hemma, det är ju bästa sättet att bli frisk. Säg till när/om du vill ha fler talböcker, jag har ju en del... Kramar!!

Anonym sa...

Godmorgon!

Ha en toppenfredag

Kramizzzzzzzzz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...