Sidor

söndag 17 juni 2012

Den Polska Örnen dalade men maken landar från staterna

Igår föll även Polen ur EM. Vi var samlade här hemma; jag, sonen, finaste vännen L och hennes barn och senare kom även mina föräldrar - klädda i vitt och rött :)
Projektorn var uppvärmd och stämningen på topp, men det hjälpte inte. Vi sjöng och hejade, både på polska och svenska, men inte heller det hjälpte.
Tjeckerna slog ut värdnationen och EM sagan är över.

Tokig som jag är (enligt make och son) tittar jag på alla matcherna, för jag gillar fotboll. Men det blir inte lika kul nu, möjligen om allt engagemang och hopp läggs på Danmark som ännu är med i leken. Vi får se.
Ikväll blir det Portugal mot Holland och Danmark mot Tyskland.

I em kommer maken hem från staterna. Skönt, nu kan ordningen återställas i det Karlssonska hemmet.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...